در حالی که طلا هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشته تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده امیدوار هستند.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای اونس که در چهار روز نخست هفته گذشته با کاهش همراه شده بود اما روز جمعه با افزایش نسبی مواجه شد و بار دیگر برای دستیابی به سطح ۱۱۰۰ دلاری تلاش کرد، اما موفق نشد و با نرخ ۱۰۸۹ دلار در هر تن معاملات خود را به پایان رساند.

بر این اساس از ۳۰۷ شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز ۱۵۷ نفر معادل ۵۱ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. ۹۷ نفر معادل ۳۲ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آتی کاهش خواهد یافت و ۵۳ نفر معادل ۱۷ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.

برخی شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند که در شرایط کنونی تنها وقتی حاضر به سرمایه گذاری در بازار طلا خواهند بود که قیمت به ۱۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

همچنین از ۳۴ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۳ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۸ نفر معادل ۶۲ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. ۲ نفر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۳ نفر معادل ۲۳ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی، ارزش دلار و تقاضای فیزیکی قرار خواهد داشت.

از طرفی برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که نخستین سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۱۰۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا ۱۱۱۰ دلار افزایش خواهد یافت.

این در شرایطی است که برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا به سطح ۱۰۸۰ دلاری بازخواهد گشت. افزایش احتمالی شاخص سهام و تقویت ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها