• ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 16088
طلا

کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای جهانی از یک طرف و گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از سوی دیگر موجب شده است تا قیمت جهانی طلا در مبادلات امروز سه‌شنبه تا حد زیادی بدون تغییر باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه به ۱۳۳۸ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه با رشد ۰٫۵ درصدی همراه شده بود. قیمت طلا روز جمعه با کاهش ۱٫۲ درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش قیمت از ۷ دسامبر به شمار می‌رود. قیمت طلا هفته گذشته با بیشترین افت از هفته منتهی به ۸ دسامبر روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست هفته گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را تغییر ندهد ولی چشم انداز مربوط به نرخ تورم را افزایش داده است.

این مساله احتمالا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو نرخ بهره را طی ماه‌های آینده به صورت تدریجی افزایش دهد.

گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ تورم آمریکا فشار زیادی را بر شاخص سهام در بورس وال‌استریت وارد کرده است. اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه پولی از سوی فدرال رزرو طی ماه‌های آینده به ضرر شاخص سهام آمریکا شده است.

این مساله موجب شد تا شاخص داوجونز با افت بیش از ۱۰۰۰ واحد روبرو شود.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با افزایش چشمگیر قیمت پالادیوم طی ماه گذشته، صنعت خودروسازی به زودی آثار ناشی از این افزایش قیمت را احساس خواهد کرد.

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که واردات طلای هند در ماه ژانویه با کاهش شدیدی روبرو شده و به پایین‌ترین سطح در ۱۷ ماه اخیر رسیده است. به نظر می‌رسد علت اصلی کاهش واردات طلای هند این بوده است که سرمایه‌گذاران و خریداران منتظر کاهش مالیات واردات طلا هستند.

طی ساعات آینده آمارهای مهم اقتصادی آلمان و آمریکا منتشر خواهد شد و احتمالا این آمارها تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها