سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۱۰۷ هزار و ۶۰۶ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۱۷ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید آبان ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۸۴ هزار و ۸۵۷ قرارداد را به ارزش ۱۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید شهریور ماه سال آینده با ۱۶ هزار و ۶۳ قرارداد به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۴ هزار و ۱۰۶ قرارداد به ارزش ۶۱۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید تیر ماه سال ۹۷ نیز با یک هزار و ۸۶۱ قرارداد به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۷۱۹ قرارداد به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال معامله شد.

نگاهی به معاملات روز پنجشنبه

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۱۳هزار و ۷۲۶ قرارداد منعقد شد.به این ترتیب در معاملات این روز، ۵ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان قیمتی متفاوتی همراه شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اسفند ماه سال جاری با ثبت قیمت یک میلیون و ۵۱۴ هزار تومان، رشد ۰.۳درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با قیمت یک میلیون و ۵۳۹ هزار تومان رشد ۰.۱۳ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ با نرخ یک میلیون و ۵۶۹ هزار تومان به فروش رسید. سررسید شهریور ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۶۰۲ هزار تومان معامله شد. از سویی دیگر سررسید آبان سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۴۹ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۰۱درصدی رو به رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها