نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۹ سنت معادل حدود یک درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از آن که آمارهای یک موسسه صنعتی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته، قیمت نفت امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۹ سنت معادل حدود یک درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۶۷ سنت، معادل یک درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۸۳ سنت رسیدروز سه شنبه، قیمت نفت خام آمریکا افتی ۱.۶ درصدی را تجربه کرد و نفت برنت نیز شاهد افت ۰.۶ درصدی بود.

میهیر کاپادیا، مدیر موسسه سان گلوبال اینوستمنتس گفت: افزایش نگرانی ها از بالا رفتن تولید نفت آمریکا همچنان در حال فشار آوردن بر بازار نفت است.

قیمت هر دو شاخص نفتی علیرغم کاهش های چند روز اخیر همچنان در مسیر ثبت پنجمین افزایش ماهیانه متوالی قرار دارد.

گزارشی که از سوی انستیتوی نفت آمریکا منتشر شده نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با ۳.۲ میلیون بشکه کاهش مواجه بوده است. این در حالی است که شرکت های حفاری آمریکایی نیز در هفته گذشته ۱۲ سکو را به تعداد سکوهای حفاری خود اضافه کردند.

آمارهای وزارت انرژی آمریکا که امروز منتشر می شود، احتمالا نشان خواهد داد که میزان ذخایر نفت این کشور برای اولین بار در ۱۱ هفته گذشته رشد داشته است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که میزان ذخایر نفت خام آمریکا به طور متوسط ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافته باشد.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها