طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که ارزش دلار آمریکا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر قرار دارد، قیمت طلا در مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۳۵۱ دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته نیز با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شده بود. این برای ششمین بار در ۷ هفته اخیر بوده است که قیمت طلا روندی صعودی داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر تثبیت شده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز تحت تاثیر بهبود درآمد شرکت های بزرگ چند ملیتی و افزایش رشد اقتصادی جهان با رشد بیشتری روبرو شده است.

به نظر می رسد بازارهای بین المللی همچنان تحت تاثیر اظهارات متناقض مقام های ارشد دولت ترامپ درباره سیاست واشنگتن در قبال ارزش دلار قرار دارد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه چهارم ۲۰۱۷ میلادی به طور غیر منتظره ای با کاهش روبرو شده است. این مساله نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. فدرال رزرو آمریکا طی هفته جاری نخستین نشست خود در سال ۲۰۱۸ میلادی را برگزار خواهد کرد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بعید است که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر دهد.

طی ساعات آینده آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منتشر خواهد شد. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور به خصوص هند و چین و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و خاورمیانه نیز می تواند تاثیر زیادی بر تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها