طلا

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با کاهش نسبی همراه شده ولی در هفته ای که گذشت با افزایش مواجه بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش زیادی روبرو شده است ولی توانسته روند صعودی خود در هفته گذشته را حفظ کند.

بر اساس این گزارش اظهارات متناقض مقام های ارشد دولت ترامپ درباره سیاست آمریکا در قبال ارزش دلار موجب سردرگمی بازارهای جهانی شده است.

قیمت طلا پس از آن با کاهش شدیدی روبرو شد که شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که وی خواستار افزایش ارزش دلار است.

این در حالی است که استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا پیش از این از کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی دفاع کرده بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱۰.۸۰ دلار کاهش معادل ۰.۸ درصد افت به کمتر از ۱۳۵۲ دلار رسیده است.

البته قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شده است. این برای ششمین بار در ۷ هفته گذشته است که قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بوده است.

قیمت طلا معمولا رابطه معکوسی با ارزش دلار آمریکا دارد. وزیر دارایی آمریکا پیش از این گفته است که کاهش ارزش دلار به نفع قدرت رقابت تجاری آمریکا خواهد بود. این مساله موجب شد تا قیمت جهانی هر اونس طلا روز چهارشنبه تا سطح ۱۳۶۲ دلار افزایش پیدا کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اظهارات متناقض مقام های آمریکایی درباره ارزش دلار می تواند موجب سردرگمی بازارهای بین المللی شود. البته با توجه به روند نزولی ارزش دلار در یک سال گذشته به نظر می رسد ارزش دلار طی ماه های آینده نیز روندی نزولی داشته باشد.

شاخص ارزش دلار نیز با ۰.۶ درصد کاهش به کمتر از ۸۸.۹۰ واحد رسیده است.بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را تغییر ندهد.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها