نفت

هرچند قیمت نفت امروز در بازار جهانی کاهش یافت، اما هر بشکه از این طلای سیاه ۷۰.۲۵ دلار فروخته شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی رغم اینکه ادامه کاهش تولید نفت اوپک و همچنین تضعیف دلار بازار را تقویت کرده است، اما قیمت نفت در معاملات امروز در آستانه پایان یافتن فصل اوج تقاضا در نیم کره شمالی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۷ سنت کاهش ۷۰.۲۵ دلار فروخته شد. برنت روز گذشته به ۷۱.۲۸ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۱ سنت کاهش ۶۵.۴۰ دلار معامله شد. این نوع نفت نیز روی گذشته به ۶۶.۶۶ دلار، بالاترین قیمت از دسامبر ۲۰۱۴ رسید.

جورجی اسلاووف، رئیس بخش تحقیقات مارکس اسپکتورن گفت: علی رغم چشم انداز کلی سالم و مناسب برای تقاضای نفت، فشارهای نزولی در کوتاه مدت به علت فرا رسیدن پایان دوره اوج تقاضا در فصل زمستان نیم کره شمالی وجود دارد.

بسیاری از پالایشگاه‌ها پس از زمستان برای تعمیرات تعطیل می‌شوند و این امر به کاهش سفارش‌ها برای نفت منجر خواهد شد.

اسلاووف ادامه داد: «تقاضا در حال کم شدن است، زیرا ظرفیت (سفارش) پالایشگاه‌ها از بازار بیرون کشیده می‌شود

بانک جفریز آمریکا اعلام کرد: «یک فصل تقریبا با تعمیرات سنگین در آمریکا آغاز شده است و همچنین برنامه‌های تعمیراتی برنامه ریزی شده‌ای در غرب آسیا (از جمله تعمیرات پالایشگاه جوبیل آرامکو با ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز) در حال فرا رسیدن است.» و این بر ذخایر نفت اثر می گذارد.

بانک مورگان استنلی نیز اعلام کرد: «به طور کلی، ذخایر جهانی نفت در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه افزایش یافته به طوریکه ذخایر محصولات نفتی نیز اندکی افزایش داشته است«.

دلار آمریکا تقریبا ۱۳ درصد ارزش خود در برابر سبدی از ارزهای بین المللی از آغاز سال ۲۰۱۷ تاکنون را از دست داده است.

موسسه بیزینس مانیتور نیز اعلام کرد، از انجایی که نفت با دلار معامله می شود، نوسانات دلار نیز می‌تواند بر تقاضا برای نفت اثر بگذارد، چراکه بر قیمت خریدهای سوخت در کشورهای مالک دیگر ارزها اثر دارد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها