طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر عوامل مهمی از جمله تعطیلی دولت آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اختلاف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با نمایندگان دموکرات بر سر قانون مهاجرت و افزایش سقف بدهی های دولت در نهایت منجر به تعطیلی دولت آمریکا شده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تاثیرات منفی تعطیلی دولت آمریکا بر اوضاع اقتصادی این کشور هستند.قیمت طلا برای نخستین بار در ۶ هفته اخیر طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز نزدیک به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر قرار دارد.

شاخص ارزش دلار در هفته گذشته نیز با کاهش ۰.۴ درصدی روبرو شده و از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون نیز ۱.۴۶ درصد افت داشته است.به نظر می رسد تصمیم بانک مرکزی اروپا برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه طی ماه های آینده فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

به نظر  می رسد توجه اصلی سرمایه گذاران بین المللی در روزهای آینده به برگزاری نشست های مهم بانک های مرکزی ژاپن و اروپا معطوف خواهد  بود.​آمارهای مهم رشد اقتصادی آمریکا و بریتانیا در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ میلادی نیز طی روزهای آینده منتشر می شود.

نشست مجمع جهانی اقتصاد نیز در داووس سوییس آغاز به کار خواهد کرد. مذاکرات کشورهای عضو پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی نیز طی هفته جاری برگزار می شود.​نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن می تواند سیاست های جدید پولی و نرخ بهره این کشور را مشخص کند. بریتانیا نیز آمارهای استقراض بخش دولتی را در روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.

شاخص اعتماد تجاری آلمان نیز سه شنبه اعلام خواهد شد. نشست داووس رسما از روز سه شنبه آغاز به کار می کند.

روز چهارشنبه منطقه یورو آمارهای بخش صنعت و خدمات را منتشر می کند.بریتانیا آمارهای اشتغال را اعلام می کند و آمریکا نیز وضعیت فروش مسکن را اعلام خواهد کرد.

پنجشنبه آمارهای تورم نیوزلند اعلام می شود و آلمان نیز شاخص اعتماد تجاری را منتشر می کند.

نتایج نشست بانک مرکزی اروپا نیز همین روز اعلام خواهد شد. کانادا آمارهای خرده فروشی را منتشر می کند.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها