طلا

در حالی که تعطیلی دولت آمریکا امروز دوشنبه نیز ادامه یافته است، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تعطیلی دولت آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته و این مساله موجب شده است تا قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه نیز همچنان افزایش یابد.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۳۳۱ دلار رسیده است.

قیمت طلا هفته گذشته با افت ۰.۵ درصدی روبرو شد تا برای نخستین بار در ۶ هفته اخیر قیمت این فلز گرانبها با کاهش همراه شده باشد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۵ درصد کاهش امروز به ۹۰.۱۵۵ واحد رسید. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی افت ارزش دلار مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر بوده است.

اختلاف رئیس جمهور آمریکا با دموکرات های سنا بر سر قانون مهاجرت و سقف بدهی های دولت موجب شد تا فعالیت های دولت آمریکا از روز جمعه رسما متوقف شود.

رهبران جمهوریخواه و دموکرات شب گذشته نشستی را برگزار کردند تا به راهکاری برای پایان دادن به این اختلافات دست یابند ولی هنوز مشخص نیست که این نشست نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.

تحلیلگران ای ان زد بانک تاکید کردند: گرچه بعید به نظر می رسد که تعطیلی دولت آمریکا زمان زیادی به طول بینجامد ولی سرمایه گذاران نگران تاثیر این مساله بر اوضاع اقتصادی آمریکا هستند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، هرگونه اصلاح ناگهانی شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی به خصوص آمریکا می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۷ درصد افزایش به بیش از ۸۴۶ تن رسیده است. میزان ذخایر طلای این صندوق هفته گذشته با رشد ۲ درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد از ۳ سپتامبر به شمار می رود.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا بر این باور است که احتمال افت قیمت هر اونس طلا تا ۱۳۲۳ دلار در هر اونس در کوتاه مدت وجود دارد.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۷ دلار رسیده است. به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده و برگزاری نشست بانک های مرکزی ژاپن و اروپا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها