فارغی

انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه به منظور رعایت نوسانات معقول قیمت این محصول در ایامی که تقاضای این نهاده افزایش پیدا می کند با صدور اطلاعیه ای خطاب به اعضای این انجمن، عرضه حداقل ۳۰ درصد از تولید ماهانه خود در بورس کالای ایران را خواستار شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، غلامعلی فارغی با اعلام این خبر گفت: در خصوص رعایت نوسانات معقول قیمت جوجه یک روزه در ایامی که تقاضای این نهاده افزایش می یابد، واردات تخم مرغ نطفه دار تبدیل به اولین نسخه درمان این موضوع شده و بزودی این اتفاق رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: همچنین با عنایت به تجربه تلخ سال گذشته در ورود نهادهای نظارتی به بازار قیمت جوجه یکروزه، این انجمن بار دیگر بر لزوم رعایت تعادل در بازار فروش جوجه یکروزه در ایام مزبور تاکید دارد.

به گفته فارغی، از آنجا که عرضه و معامله جوجه یک روزه در بورس کالا یکی از راه کارهای مهم خروج جوجه یک روزه از شمول قیمت گذاری است از این رو اعضای انجمن کماکان نسبت به عرضه منجر به معامله جوجه یک روزه در بورس تا سطح ۳۰ درصد از تولید ماهانه اقدام جدی کنند.

وی افزود: این تصمیم با این هدف گرفته شد تا ضمن افزایش شفافیت قیمتی و ایجاد تعادل هر چه بیشتر در معاملات، سهم بیشتری از بازار سنتی جوجه یک روزه به عرضه در بورس اختصاص یابد که در نتیجه آن هم طرف عرضه و هم طرف تقاضا با بازار بورس و مزایای آن آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در پایان گفت: بایستی از راه اندازی صندوق های کالایی و حمایت شرکت های تامین سرمایه جهت تامین نقدینگی موردنیاز عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا کمک گرفت تا مشکل تامین مالی تولیدکنندگان و مرغداران نیز از این طریق مرتفع شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها