فولاد

بهای معاملات آتی میلگرد فولادی چین روز دوشنبه تحت تاثیر ضعیف شدن تقاضا در زمستان، حدود یک درصد کاهش یافت و بر قیمت‌های سنگ آهن نیز تاثیر منفی گذاشت.

 «پایگاه خبری بورس کالای ایران»تولیدکنندگان فولاد می‌گویند با وجود محدودیت‌های تولید که از سوی پکن برای مقابله با مه‌دود وضع شده، عرضه در چین کاملا بیش از حد مانده و نشان می‌دهد قیمت‌ها ممکن است همچنان تحت فشار نزولی بمانند.

به گفته جین وی، رئیس گروه فولادسازی شوگانگ چین، شرایط مازاد عرضه همچنان وجود دارد و فضا برای رشد تولید بیشتر مهیاست و کمبود عرضه‌ای وجود نخواهد داشت.

بهای معاملات میلگرد در بورس معاملات آتی شانگهای روز جاری ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۳۷۷۷ یوان (۵۸۷ دلار) در هر تن رسید.

سنگ آهن در بورس کالای دالیان ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۵۳۵ یوان در هر تن رسید. بهای معاملات آتی سنگ آهن در بازار دالیان چهارشنبه گذشته تحت تاثیر قیمت‌های بالای فولاد، به ۵۶۵ یوان در هر تن صعود کرده بود که بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته بود و قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری را روز پنج شنبه به ۷۹.۰۸ دلار در هر تن رسانده بود.

طبق اعلام متال بولتن، سنگ آهن برای تحویل به بندر کینگدائوی چین روز جمعه ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۰۵ دلار در هر تن رسید.

آمار گردآوری شده از سوی شرکت "استیل هوم" نشان می‌دهد ذخایر سنگ آهن وارداتی در بنادر چین تا روز جمعه به ۱۵۲.۸۳ میلیون تن رسید که دو میلیون تن بالاتر از هفته پیش بود و بالاترین میزان از سال ۲۰۰۴ به شمار می‌رود.

آمار چین که روز جمعه منتشر شد، نشان داد واردات سنگ آهن این کشور در دسامبر نسبت به نوامبر ۱۱ درصد کاهش داشته اما میزان واردات این کشور در کل سال میلادی گذشته به رکورد ۱.۰۷۵ میلیارد تن افزایش یافت.

تحلیلگران بانک بارکلیز در یادداشتی نوشتند: با توجه به موجودی سنگ آهن چین که هفته گذشته به بیش از ۱۵۰ میلیون تن رسید، انتظار می‌رود واردات سنگ آهن این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ ضعیف‌تر شود زیرا بازار از چرخه ذخیره‌سازی مجدد خارج می‌شود.

زغال سنگ کک‌شو با ۲.۲ درصد کاهش به ۱۳۲۴ یوان در هر تن و کک با ۱.۹  درصد کاهش به ۱۹۷۷ یوان در هر تن رسید.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها