بورس کالا

طی هفته منتهی به ۲۱ دی ماه، در حالیکه حدود ۶۴۰ هزار و ۷۲۴ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۴۴ درصدی و ۶ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۶۸ هزار و ۸۶۲ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار۲۰۰ تن آلومینیوم، ۱۵۳ هزار و ۲۹۹ تن فولاد، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۵ هزار و ۱۸۵ تن مس، ۱۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها و همچنین ۱۰ کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۶۰ هزار و ۵۲۴ تن انواع کالا به ارزش ۵ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال به فروش رسید.در این تالار، ۷۱ هزار و ۳۰۰ تن قیر، ۵۶ هزار و ۴۴۲ تن مواد پلیمری، ۶۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۱ هزار تن لوب کات، ۲۱ هزار و ۸۰۲ تن مواد شیمیایی، ۲۲ هزار تن گوگرد، ۵۰۰ تن عایق رطوبتی، ۴۶۰ تن روغن پارافین واکس سنگین و همچنین ۲۰ تن آرگون خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم طی هفته مذکور، شاهد معامله ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از یک هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۶۳ هزار و ۹۵۰ تن گندم، ۱۲۶ هزار قطعه جوجه یک روزه، ۳۳ هزار و ۷۴۱ تن ذرت، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن روغن خام و ۵۰ تن شکر مشاهده شد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران نیز ۱۰۰ تن کنسانتره فسفات و ۴۷۰ تن نخ پلی استر دادوستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها