سنگ آهن

در ۹ ماهه سال جاری تولید سنگ آهن به بیش از ۲۴ میلیون و ۹۱۴ هزار تن رسید و ارزش صادرات نیز رشد چشم گیری داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»براساس آمار گمرک، صادرات سنگ آهن در ۹ ماهه سال جاری به ارزش ۷۶۵ میلیون دلار رسیده و این کالا پنجمین شاخص صادراتی کشور در مدت مذکور محسوب می شودبه علاوه در مدت فوق تولید سنگ آهن بیش از ۲۴ میلیون و ۹۱۴ هزار تن به ثبت رسیده است.

همچنین آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن حاکی از آن است که در ۹ ماهه سال جاری استخراج سنگ آهن از واحد های بزرگ و شاخص معدنی به بیش از ۴۳ میلیون و ۷۲۱ هزار تن رسید.این در حالی است که در خرداد ماه کمترین استخراج سال جاری با رقم ۴ میلیون و ۹۱ هزار تن گزارش شده که این رقم در آذر ماه به ثبت رکورد ۶ میلیون و ۱۶۳ هزار تن رسیده است.

همچنین میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن کشور افزون بر ۳.۱ میلیارد تن ذکر شده که از این رقم ۲.۴ تا ۲.۶ میلیارد تن به عنوان ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .آمارهای منتشر شده حاکی است،در هشت ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۱۲.۵ میلیون تن سنگ آهن به صورت دانه بندی و کنسانتره صادر شد که ارزش آن حدود ۷۰۰ میلیون دلار بود.

براین اساس ظرفیت فولاد کشور حدود ۳۰ میلیون تن اعلام شده و با روند فعلی انتظار می رود میزان تولید فولاد تا پایان امسال به رقم ۲۲ میلیون تن برسد .

شایان ذکر است، آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که در دوره هفت ماهه امسال تولید سنگ آهن به رقم ۱۹ میلیون و ۵۸۷.۲ هزار تن رسید که نسبت به عملکرد دوره مشابه سال گذشته که رقم ۱۸ میلیون و ۸۲۷.۴ هزار تن بود، چهار درصد رشد داشت.

میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن کشور افزون بر ۳.۱ میلیارد تن ذکر شده که از این رقم ۲.۴ تا ۲.۶ میلیارد تن به عنوان ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .

گفتنی است، برآورد می شود که میزان صادرات سنگ آهن در یک دوره یکساله به رقم حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تن برسد .

منبع:ماین نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها