عصر فولاد

در هفته اول سال نو میلادی بازار فولاد چین علی رغم افت بازار بیلت و میلگرد ، با رشد قیمت سنگ آهن روبرو شد. رکود بازارهای ساخت و ساز قیمت میلگرد را به شدت پایین آورد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،نزدیکی تعطیلات سال نو چینی در اواسط فوریه و افزایش خرید سنگ آهن در چین قیمت این ماده اولیه را افزایش داده است به طوری که سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد ۷۷ دلار هر تن سی اف آر چین شد. زغال سنگ هنوز در جو تعطیلات بود و ۲۶۲.۲۵ دلار هر تن فوب شنیده شد. تعطیلات سال نو استرالیا تا ۸ ژانویه ادامه داشته از این رو بازار زغال سنگ ثابت بود.

بیلت در بازار چین نیز افت قیمت داشت. قیمت پیشنهادی صادراتی چین از ۵۶۰ دلار به ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن فوب رسید. در بازار داخلی نیز افت قیمت مشاهده شد.

هفته اول ژانویه اغلب کارخانه های چینی ورق گرم را ثابت نگه داشتند به طوری که قیمت این محصول  ۵۸۵ دلار هر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی ورق گرم ۱.۵ دلار رشد داشت و ۶۵۹ دلار هر تن با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده شنیده شد.

میلگرد صادراتی چین نیز ۵۶۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود . قیمت های درخواستی در ۵۵۵ تا ۵۶۰ دلار شنیده شد ولی معامله مهمی نهایی نشد.

منبع: steel mint

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها