طلا

در حالی که قیمت جهانی طلا به نزدیک ترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رسیده است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا حداقل تا اواخر ژانویه ادامه خواهد یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»قیمت طلا در نخستین هفته مبادلات سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته تا همچنان روند صعودی هفته های اخیر را ادامه دهد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با رشد یک درصدی روبرو شد و به بیش از ۱۳۲۲ دلار در هر اونس رسیده است. رشد متوالی قیمت طلا در ۴ هفته اخیر مساله ای است که از اواسط مارس ۲۰۱۷ بی سابقه بوده است.

قیمت نقره نیز در نخستین هفته مبادلات سال ۲۰۱۸ با افزایش همراه بوده است. رشد متوالی قیمت نقره در ۴ هفته اخیر نیز مساله ای است که از اوایل فوریه بی سابقه است. قیمت نقره نیز هفته گذشته بیش از یک درصد افزایش را تجربه کرده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به این مساله هشدار می دهند که رشد فزاینده قیمت طلا و نقره در هفته های اخیر شاید موجب شود تا قیمت این فلزات گرانبها در کوتاه مدت با اصلاحاتی روبرو شود.

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه دی تی ان تاکید کرد: من فکر می کنم که قیمت طلا پتانسیل لازم برای ادامه روند صعودی را دارد ولی ممکن است در کوتاه مدت قیمت طلا اندکی اصلاح شود ولی این مساله تاثیری بر اعتماد سرمایه گذاران نخواهد داشت. به نظر من این مساله اهمیت زیادی دارد که قیمت طلا در بازار در محدوده های فعلی طی هفته های آینده تثبیت شود.

بیل باروش تحلیلگر برجسته موسسه بلولاین فیوچرز نیز گفت: قیمت طلا در بلندمدت صعودی خواهد بود ولی به نظر می رسد احتمال کاهش قیمت در کوتاه مدت تا ۱۳۰۲ دلار وجود دارد و این بهترین نقطه ورود مجدد به بازار طلا خواهد بود.

تحلیلگران بین المللی معتقدند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۳۰۰ دلار است و اگر طلا بتواند این سطح حمایتی را حفظ کند، می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد امیدوار بود.

به نظر می رسد مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نوسانات ارزش دلار آمریکا شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور خواهد بود.

منبع:کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها