پلیمر

در هفته گذشته حجم معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران به رقم ۴۲ هزار و ۶۴۸ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» حجم عرضه ها ۵۹ هزار و ۶۲۸ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۷۶ هزار و ۳۲۰ تن رقم خورد.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت ۱۵ گرید از ۸۰ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی بالای ۴ درصد و ۳۸ گرید نیز با رقابت قیمتی معامله شدند که نسبت به هفته قبل رشد داشته است. رقابت های قیمتی در هفته گذشته به خاطر افزایش نرخ دلار و انتظار فعالان بازار برای افزایش قیمت های پایه در هفته آینده صورت گرفت.

به این ترتیب باز هم پلی پروپیلن ها و در راس آن ها گرید های نساجی در صدر رقابت های قیمتی قرار داشتند، همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹AA امیرکبیر به خاطر کاهش عرضه ها و PVC-S۶۵ غدیر هم با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

همچنین پلی پروپیلن نساجی ۵۵۲R جم، Z۳۰S پتروشیمی های مارون و شازند نیز با رقابت قیمتی به فروش رسیدند که نسبت به هفته گذشته تقریبا یک درصد کاهش رقابت قیمتی را تجربه کرده اند. از سوی دیگر پلی پروپیلن نساجی Z۳۰G مارون، ۵۵۲R نویدزرشیمی و PYI۲۵۰ پلی نار نیز با رقابت قیمتی معامله شدند، پلی پروپیلن نساجی مارون و نویدزرشیمی نسبت به هفته گذشته تغییری نداشتند، اما پلی نار یک درصد کاهش رقابت قیمتی را در هفته گذشته ثبت کرد.

به طور کلی در هفته گذشته برای این گروه ۸۶۳۳ تن عرضه به صورت تحویل فوری وجود داشت که نسبت به هفته قبل نزدیک به ۸۰۰ تن افزایش داشته و تنها ۳۰۰ تن از کف عرضه های مصوب کمتر بوده است که خود آمار بسیار مثبتی است و نشان از بهبود عرضه های این گروه دارد. برای این میزان عرضه ۲۰ هزار تن تقاضا وجود داشته است که تقریبا ۲ و نیم برابر حجم عرضه ها است. اگر حجم عرضه ها به همین میزان در هفته های آتی ادامه پیدا کند روند معاملاتی این گروه به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹AA پتروشیمی امیرکبیر هم که برای دومین هفته متوالی با کاهش عرضه ها مواجه شده بود در هفته گذشته با استقبال مواجه بوده و با رقابت معامله شدند. پلی پروپیلن شیمیایی MR۲۳۰C مارون نیز در این هفته با ۲۲۰ تن کاهش عرضه رو به رو بود و با رقابت قیمتی به فروش رسید که به نظر رقابت قیمتی معقولی برای این گرید است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها