• ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
  • کد خبر: 15205
نفت

قیمت نفت امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۵۵ سنت رسید، اما چندان از رقم ۶۷ دلار و ۲۹ سنت که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله نگرفت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که تقاضای قوی و تلاش های اوپک و روسیه برای کاهش تولید تولید موجب کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا شده است، قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود و چندان از بالاترین رقم های اواسط سال ۲۰۱۵ که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله نگرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید و چندان از رقم ۶۰ دلار و ۷۴ سنت تجربه شده در جلسه قبل فاصله نگرفت.قیمت نفت برنت نیز امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۶ دلار و ۵۵ سنت رسید، اما چندان از رقم ۶۷ دلار و ۲۹ سنت که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله نگرفت.

به رغم بالا ماندن قیمت نفت، نشانه هایی در بازار وجود دارد حاکی از آنکه قیمت نفت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ و ابتدای سال ۲۰۱۸ بیش از حد رشد داشته، زیرا تولید نفت آمریکا قرار است افزایش بیشتری را شاهد باشد و تردیدهایی در مورد تداوم روند رشد قوی تقاضا در سال جاری میلادی ایجاد شده است.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک دانمارک در این باره گفت:اختلال های متعدد اما موقتی در عرضه نفت نظیر توقف فعالیت خط لوله فورتیز و انفجار در خط لوله نفتی لیبی و همچنین اعتراضات در ایران... به رشد قیمت ها کمک کرده است.

هانسن افزود، با توجه به اینکه خط لوله فورتیز فعالیت خود را از سر گرفته و نشانه ای از تاثیرپذیری تولید نفت از اعتراضات ایران دیده نمی شود، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت در اوایل سال ۲۰۱۸ به ویژه به دلیل افزایش تولید آمریکا کاهش پیدا کند.

هانسن افزود: دیر یا زود تولید نفت آمریکا به رقم ۱۰ میلیون بشکه خواهد رسید.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها