طلا

مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری آر بی سی ولس منجمنت بر این باور است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش  جورج گرو مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری آر بی سی ولس منجمنت تاکید کرد: با افزایش نرخ تورم و کاهش احتمالی شاخص سهام در بازارهای مالی ، قیمت جهانی طلا تا پایان سال جدید میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی من این است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در آخرین روز مبادلاتی سال ۲۰۱۷ میلادی توانسته است سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را شکسته و تا ۱۳۰۳ دلار افزایش یابد. قیمت طلا در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۱۳ درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از سال ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود.

وی افزود: خیلی سخت است که بخواهیم درباره ادامه روند صعودی قیمت طلا پس از پایان تعطیلات سال جدید میلادی اظهار نظر کنیم. با بازگشت سرمایه گذاران بین المللی از تعطیلات قیمت طلا احتمالا دستخوش تحولات زیادی خواهد شد. باید منتظر وضعیت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار وال استریت آمریکا باشیم.

جورج گرو گفت: مهمترین رقیب طلا در سال جدید میلادی بازار سهام خواهد بود. اگر طلا بتواند سطح ۱۳۰۰ دلاری را حفظ کند، بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح خواهند داد تا به جای بازار سهام در بازار طلا سرمایه گذاری کنند و بخشی از سبد سرمایه گذاری خود را به این فلز گرانبها اختصاص دهند.

وی افزود: عامل مهم دیگر برای طلا طی سال آینده ارزش اوراق قرضه خواهد بود. سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و وضعیت نرخ بهره می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

فدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود طی سال جدید نیز قصد دارد ۳ بار دیگر بهره را افزایش دهد.

به اعتقاد جورج گرو نرخ تورم در سال ۲۰۱۸ با افزایش روبرو خواهد شد و این نرخ بهره واقعی خواهد بود که تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع:کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها