طلا و نقره.png

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که نقره و طلا بهترین عملکرد قیمتی را در بین فلزات گرانبها در سال ۲۰۱۸ میلادی خواهند داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در حالی که به روزهای پایانی ۲۰۱۷ میلادی نزدیک می شویم، تازه ترین نظرسنجی کیتکو در این خصوص انجام شده است که کدام یک از فلزات گرانبها طی سال آینده عملکرد قیمتی بهتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش بیش از یک سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که نقره بهترین عملکرد را خواهد داشت. ۳۹ درصد خوانندگان کیتکو نیوز پیش بینی کرده اند که نقره طی سال ۲۰۱۸ میلادی عملکرد بهتری نسبت به طلا، پلاتین پالادیوم و مس خواهد داشت.

۲۷ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز به طلا رای داده اند و این فلز زرد را مجبوب ترین فلز گرانبها در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی کرده اند. مس با جهشی خیره کننده در رتبه سوم قرار دارد و ۲۵ درصد خوانندگان کیتکو نیوز به مس رای داده اند. ۵ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز به پالادیوم رای داده اند و تنها ۴ درصد پلاتین را انتخاب کرده اند.

در مجموع بیش از ۳۸۶ نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند که ۱۰۳ نفر به طلا، ۱۵۱ نفر به نقره، ۱۷ نفر به پلاتین، ۲۰ نفر به پالادیوم و ۹۶ نفر به مس رای داده اند. این برای دومین سال متوالی است که سرمایه گذاران بین المللی به نقره بیشتر از سایر فلزات گرانبها رای داده اند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز از ۱۳۱۱ نفری که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، ۴۸ درصد پیش بینی کردند که نقره بیشترین پتانسیل را برای افزایش قیمت دارد. بر خلاف این امیدواری ها، قیمت نقره در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۵ درصد رشد داشته است. در مقابل قیمت طلا در این مدت ۱۲ درصد افزایش داشته است.

در حالی که تنها ۱۴ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی سال قبل به مس رای داده اند ولی قیمت این فلز گرانبها در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.​قیمت پالادیوم نیز از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ درصد رشد داشته ولی در نظرسنجی سال گذشته تنها ۴ درصد به این فلز گرانبها رای داده اند. قیمت پالادیوم اکنون به بالاترین سطح خود در ۱۷ سال اخیر رسیده است.

رشد فزاینده قیمت پالادیوم در سال ۲۰۱۷ میلادی موحب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها در سال ۲۰۱۸ میلادی تردید داشته باشند.

موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره طی سال آینده به بیش از ۲۰ دلار خواهد رسید.پ

منبع:کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها