سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۰۶ هزار و ۶۷ قرارداد و ارزش آن نیز به ۱۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید شهریور ماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۹۶ هزار و ۹۹۲ قرارداد را به ارزش ۱۵ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال ۹۷ با ۴ هزار و ۸۱۲ قرارداد به ارزش ۷۴۰ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد دی ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با ۲ هزار و ۸۷۷ قرارداد به ارزش ۴۰۶ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اسفند ماه نیز با ۹۰۶ قرارداد به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اردیبهشت ماه با ۴۸۰ قرارداد به ارزش ۷۱۴ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

معاملات آتی سکه در روز چهارشنبه هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۷هزار و ۸۱۲ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، از ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا، ۳ سررسید مثبت و ۲ سررسید نیز روندی نزولی داشتند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه ۹۶ با ثبت قیمت یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان، افزایش ۰.۲۶ درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۴۵۳ هزار تومان رشد ۰.۲۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با نرخ یک میلیون و ۴۸۷ هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت ۰.۰۲ درصدی را تجربه کرد.

سررسید تیر ماه سال ۹۷ هم با نرخ یک میلیون و ۵۳۵ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۰۳درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور ماه سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون ۵۹۰ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۱۵ درصدی رو به رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها