طلا

امروز پنجشنبه، ۲۸ دسامبر، قیمت جهانی طلا در ابتدای معاملات بازارهای بین المللی تحت تاثیر تثبیت دلار ،توانست نزدیک به بالاترین سطح قیمت خود در ۳ و نیم هفته گذشته که در معاملات دیروز به آن رسیده بود قرار بگیرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز قیمت جهانی طلا در بازارهای آسیا کمی کاهش داشت و به ۱۲۸۷ دلارو ۸۰ سنت در هر اونس معامله شد. قیمت جهانی طلا در بازار دیروز ابتدا کاهش ۰.۱ درصدی داشت و در ادامه معاملات با صعود به ۱۲۸۹ دلار در هر اونس بالاترین قیمت خود از اول دسامبر را ثبت کرد.

طلا در بازار اتی نیویورک هم در سطح ۱۲۹۱ دلار و ۲۰ سنت برای هر اونس قرار گرفت.  شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ۶ ارز مهم بین المللی تقریبا ثابت مانده و به ۹۲.۹۹۰ واهد رسید. همچنین ارزش هر دلار امریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۱۳.۲۰ ین ژاپن رسید.

در بازار روز چهارشنبه ارزش دلار در برابر تعدادی از ارزهای بین المللی به پایین ترین سطح در ۳ و نیم هفته گذشته کاهش یافت که این موضوع تحت تاثیر اطمینان بسیاری از معامله گران بازار از شروع زودتر از حد انتظار برنامه بانک های مرکزی بزرگ جهان در کاهش سیاستهای محرک پولی سال ۲۰۱۸ به دلیل رشد سریعتر اقتصاد جهانی است.

شاخص بازار سهام آسیا در ابتدای معاملات پنجشنبه به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید و در حال ثبت بهترین عملکرد خود از ۲۰۰۹ میلادی است .همچنین در بازار فلزات جهانی مس هم به بالاترین ارزش خود در ۴ سال گذشته صعود کرد.

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که مسکو و واشنگتن برای پیگیری راه های دیپلماتیک  در مورد بحران کره شمالی و برنامه های این کشور در تولید موشک های هسته ای که توانایی هدف قرار دادن خاک امریکا را داردبه توافق رسیده اند و هر ۲ طرف تاکید کرده اند که با توجه به شرایط فعلی  پیونگ یانگ را به عنوان یک قدرت هسته ای  قبول نمی کنند.

امریکا سه شنبه در ادامه تحریم های خود بر علیه پیونگ یانگ ۲ نفر از مقامات ارشد این کشور را به خاطر ارتباط با برنامه های تسلیحاتی و موشکی این کشور در لیست تحریمهای خود قرار داد.

میزان قرارداد های خرید خانه های شخصی ماه نوامبر امریکا تحت تاثیر و حمایت آمار مثبت اشتغال افزایش یافته است.

درامد صنایع چین در ماه نوامبر و در کندترین روند خود در هفت ماه گذشته افزایش بافت. چشم انداز کاهش تقاضا و قیمت محصولات تولیدی تأیید بیشتری از رشد سریع دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تقاضای هفتگی شغل و امارهای اقتصادی امریکا و همچنین میزان تقاضا در بازارهای نوظهور قرار بگیرد.

منبع: طلانیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها