طلا

تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش احتمالی ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا طی روزهای آینده می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در هفته گذشته با رشد چشمگیر ۱.۷ درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد طلا در روزهای آینده برای شکستن سطح مقاومتی ۱۲۸۰ دلاری تلاش زیادی خواهد کرد و در صورت شکستن این سطح مقاومتی تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

در پیش بودن تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی نیز می تواند عامل مهمی برای معاملات در بازارهای بین المللی باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، علاوه بر کاهش ارزش دلار آمریکا، افت شدید قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.قیمت بیت کوین طی روزهای اخیر بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته استقیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از ۱۲۷۸ دلار رسیده است.

این مساله به افزایش قیمت نقره نیز کمک زیادی کرده است. قیمت نقره نیز طی هفته گذشته با رشد ۲ درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، با آغاز سال جدید میلادی ارزش دلار آمریکا احتمالا روندی نزولی خواهد داشت و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. شاخص ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ درصد کاهش داشته و این بدترین عملکرد دلار در یک دهه اخیر بوده است.

البته برخی تحلیلگران معتقدند که پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست اخیر، بهترین فرصت برای خرید طلا فراهم آمده استفدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده و ظاهرا قصد دارد در سال ۲۰۱۸ نیز ۳ بار دیگر بهره را افزایش دهد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که افت بیشتر قیمت بیت کوین در روزهای آینده می تواند کمک بزرگی برای قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی به خصوص نفت باشدپیش بینی می شود قیمت طلا در میان مدت در دامنه ۱۲۴۰ تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

این احتمال نیز وجود دارد که شاخص سهام نیز در آستانه سال جدید میلادی با کاهش نسبی روبرو شود و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا تمام شود.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا مارس ۲۰۱۸ میلادی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. بنابر این بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در سه ماه نخست ۲۰۱۸ تصمیمی برای افزایش نرخ بهره داشته باشد.

منبع:کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها