سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۴۰ هزار و ۱۸۸ قرارداد و ارزش آن نیز به ۲۲ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید شهریورماه سال ۹۷ به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ قرارداد را به ارزش ۲۰ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیر ماه سال آینده با ۸ هزار و ۲۶۰ قرارداد به ارزش معاملاتی یک هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد دی ماه سال ۹۶ قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با ۲ هزار و ۳۴ قرارداد به ارزش ۲۸۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

همچنین سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با ۷۸۶ قرارداد به ارزش ۱۱۶ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اسفندماه سال ۹۶ با ۷۰۸ قرارداد به ارزش ۱۰۲ میلیارد ریال معامله شد.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد در مجموع ۷ هزار و ۵۶۷ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب ۵ سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان قیمتی متفاوتی همراه شدند، به طوری که یک سررسید با نوسان مثبت، ۴ سررسید با نزول قیمت رو به رو شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۴۰۶ هزار تومان، رشد ۰.۱۴درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان افت ۰.۰۱ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ نیز با نرخ یک میلیون و ۴۸۵ هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و ۵۴۳ هزار تومان معامله و با افت ۰.۱۲ درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریور سال ۹۷ نیز با قیمت یک میلیون و ۶۰۱ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۲۱ درصدی رو به رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها