معاون بازار شرکت بورس گفت: با توجه به اینکه شورای عالی بورس با راه اندازی بازار مشتقه ارز موافقت کرده است، امیدواریم بانک مرکزی نیز مجوز نهایی را صادر کند تا همزمان با اجرایی شدن برجام و ورود سرمایه‌گذار خارجی ابزار لازم برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز را در اختیار داشته باشیم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»علی صحرایی درباره آمادگی شرکت بورس برای ورود سرمایه‌های خارجی با اجرایی شدن برجام اظهار کرد: در حال حاضر نگرش‌های متفاوتی نسبت به آثار اجرایی برجام وجود دارد. برخی پیش‌بینی‌ها براین اساس است که با اجرایی شدن برجام در ماه آینده نمی‌توان انتظار داشت که به یکباره حجم بزرگی از تقاضا از سوی سرمایه‌گذار خارجی وارد بازار شود و باید تا سال آینده صبر کرد.

معاون بازار شرکت بورس تاکید کرد: به نظر می‌رسد سال آینده برای بازارسرمایه با اجرایی شدن برجام، با رونق همراه باشد. در این راستا نیز ما برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تدارک دیده‌ایم و آمادگی لازم برای ورود این سرمایه‌ها به بازار سرمایه‌ را داریم.

او افزود: بهرشکل تدابیر لازم در این زمینه در حال اتخاذ است و آمادگی داریم که سرمایه‌‌های خارجی به شکل مستقیم یا از طریق سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی وارد اقتصادمان شود. در این رابطه نیز وزارت اقتصاد در جهت بهبود فضای کسب و کار اقدامات مناسبی انجام داده است. از این بابت نیز شرایط برای ورود سرمایه‌گذار خارجی فراهم است.

صحرایی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های سرمایه گذار خارجی به نبود ابزارهای مناسب برای پوشش نوسانات ارزی برمی‌گردد. خوشبختانه در این زمینه نیز اقدامات لازم در حال انجام است و قرار است معاملات آتی ارز در بورس کالا راه‌اندازی شود.

او افزود: با توجه به اینکه شورای عالی بورس با راه اندازی معاملات آتی ارز موافقت کرده است، امیدواریم بانک مرکزی نیز مجوز نهایی را صادر کند تا همزمان با اجرایی شدن برجام و ورود سرمایه‌گذار خارجی ابزار لازم برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز را در اختیار داشته باشیم.

معاون شرکت بورس درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه هم خاطر نشان کرد: حال حاضر بازار در یک شرایط رکودی قرار گرفته است که آن هم ناشی از تبعیت از شرایط اقتصادی کشور بوده است.امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها و بهبود فضای کسب و کار و ورود تقاضاهای جدید به بازار سرمایه‌ هرچه زودتر شاهد رونق بورس باشیم.

او به سهامداران توصیه کرد: سرمایه‌گذارانی که تا به حال صبرکرده‌اند و دارایی اوراق مالی‌شان را به فروش نرسانده‌اند در این شرایط که نزدیک به اجرای برجام هستیم ، دلیلی وجود ندارد که سهام‌شان را بفروشند زیرا آن مرارت‌های بازار را تحمل کرده‌اند و اگر این دوره‌ کوتاه‌مدت را نیز، تحمل کنند تا تحریم‌ها رفع شود و فضای بهتر اقتصادی در کشور ایجاد شود، در این صورت پاداش صبرشان را دریافت خواهند کرد.

صحرایی در خصوص برنامه این شرکت برای عرضه‌های اولیه در ماههای پایانی سال نیز عنوان کرد: برنامه‌های عرضه اولیه شرکت‌ها که همیشه برقرارند و همواره انجام آنها جز اولویت‌های شرکت‌های بورسی است که حالا متناسب با شرایط بازار و استقبال فعالان، دوره‌های زمانی آن با تاخیر یا تسریع انجام می‌شود.

معاون بازار شرکت بورس تهران گفت: شرکت پتروشیمی فجر در مراحل عرضه در بورس قرار دارد. در حال حاضر این شرکت پذیرش و نماد آن درج شده است و منتظر تایید سهام‌دار عمده هستیم تا این عرضه انجام شود.

او ادامه داد: مراحل پذیرش شرکت لیزینگ ملت نیز به پایان رسیده است و این شرکت نیز در نوبت عرضه قرار دارد. البته چند شرکت دیگر هم در مرحله پذیرش برای عرضه قرار دارند که پس از طی مرحله پذیرش نام آنها اعلام خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز

FacebookTwitterGoogle+

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها