زعفران

عضو شورای ملی زعفران گفت: عرضه و ورود زعفران به بورس های جهانی و فرامنطقه ای و حضور پررنگ در ۵ قاره دنیا در توسعه بازارهای صادراتی و کنترل قیمت این محصول امری موثر است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،علی حسینی در پاسخ به این سوال که عرضه زعفران در بورس کالا راهگشای توسعه بازارهای صادراتی است، گفت: ورود به بورس های جهانی و فرامنطقه ای و حضور پررنگ در ۵ قاره دنیا در توسعه بازارهای صادراتی و کنترل قیمت، امری موثر است.

وی با بیان اینکه توسعه بازارهای صادراتی زعفران مستلزم عزم و اراده ملی است، از ثبات نرخ زعفران در یک ماه اخیر خبر داد و  اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۳ میلیون و ۷۰۰ و حداکثر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان است.

وی افزود: با توجه به آغاز سال نو میلادی و تعطیلی بازارهای جهانی و شرایط عرضه و تقاضا در داخل، امکان پیش بینی قیمت زعفران در روزهای آتی وجود ندارد.

حسینی با اشاره به روند کند صادرات زعفران بیان کرد: با وجود آنکه بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود اما  تعداد کشورهای هدف صادراتی به کمتر از ۵۰  می رسد که این امر قابل قبول نیست.

عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از توقف توسعه بازارهای صادراتی زعفران تصریح کرد: در ده سال اخیر  در توسعه و ایجاد بازارهای جدید صادراتی توفیق چندانی نداشتیم که این امر برای کشور که به طور مستمر با افزایش تولید روبروست،یک ضعف تلقی می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها