حاتمیان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سال زراعی آینده، به دلیل عرضه گندم در بورس کالای ایران، دامنه جدول پاکی گندم محدودتر شده و به خرید کیفی، بیشتر توجه خواهد شد؛ همچنین گندم باکیفیت تر، با ارزش بیشتری نیز معامله خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،عبدا... حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تا امروز قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت رسماً اعلام نشده است. در این میان وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را به شورای اقتصاد داده که بر مبنای آن، قیمت هر کیلو گندم ۱۴۸۰ تومان باشد اما هنوز شورای اقتصاد به توافق نرسیده است.

وی بیان کرد: دولت موافق با افزایش قیمت گندم نیست؛ به عقیده دولت گندم باید با قیمت سال ۹۶ خریداری شود که این موضوع با درخواست وزارت جهاد کشاورزی تفاوت دارد.

وی به لایحه بودجه سال آینده در حوزه خرید تضمینی گندم اشاره کرد و افزود: دولت برای خرید ده‌ها میلیون تن گندم، آمادگی کامل را دارد و کشاورزان و تولیدکنندگان هیچ‌گونه نگرانی درباره تأمین گندم در سال زراعی آینده نداشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بودجه گندم در سال آینده، تصریح کرد: کاهش بودجه گندم نشان‌دهنده ارائه گندم در بورس و اینکه دولت باقی‌مانده پول خرید را از طریق اوراق و اسناد خزانه تأمین می‌کند.

به گفته وی در سال زراعی آینده،  به دلیل عرضه گندم در بورس کالا، دامنه جدول پاکی گندم محدودتر شده و به خرید کیفی، بیشتر توجه خواهد شد. همچنین از کشاورزان درخواست می‌شود که گندم را با شرایط مناسب و بدون سن‌زدگی، آلودگی و ... تحویل دهند و به این ترتیب گندم باکیفیت تر، با ارزش بیشتری نیز معامله خواهد شد.

حاتمیان با اشاره به این که امسال تمام وجوه گندم‌کاران پرداخت شده است، بیان کرد: دولت دیگر به گندم‌کاران بدهکار نیست و خرید سال ۹۶ گندم در کشور، ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن بوده و بهای آن معادل ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

منبع:ایانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها