بیلت

نگاهی به وضعیت بازار بیلت نشان می دهد که میزان واردات بیلت کره جنوبی بین ماه های ژانویه تا نوامبر کاهش پیدا کرده است این در حالی است که بازار بیلت سی آی اس در رونق است.

نگاهی به بازار واردات بیلت کره جنوبی

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»کره جنوبی که یکی از وارد کننده های بزرگ بیلت در سطح جهان است در ماه نوامبر ۱۲۰ هزار تن بیلت وارد کرده است که نسبتا مشابه دو ماه قبل آن بود. در ماه فوق ژاپن با صادرات ۱۱۰ هزار تن معادل ۹۱.۶۷ درصد بازار واردات بیلت کره جنوبی را در دست داشت.

بین ژانویه تا نوامبر نیز کره جنوبی ۱.۹۸ میلیون تن بیلت وارد کرد که ۲۵.۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت. میزان واردات نوامبر نیز نسبت به سال گذشته حدود ۴۸ درصد افت داشته است.

بازار بیلت سی آی اس در رونق

قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته بالاتر رفت و برخی مشتریان افزایش قیمت ها را پذیرفته اند. حال فروشنده ها به دنبال افزایش قیمت بیشترند و خریداران محتاط تر شده اند.

اغلب معاملات در ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار هر تن فوب نهایی شدند و در مواردی به ۵۱۵ دلار هم رسیدند. از اوایل دسامبر تاکنون قیمت ۱۰ تا ۱۵ دلار رشد داشته است. قیمت پیشنهادی جدید کارخانه ها به ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هر تن فوب رسیده است که برای حمل فوریه است.

در بازار آسیا نیز بیلت سی آی اس ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار هر تن فوب در خاور دور معامله شده است. هفته گذشته قیمت ۵۰۰ دلار هر تن فوب بود.

منبع:ایفنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها