محصولات شیمیایی

قیمت متانول در بازار آسیا همزمان با کمبود شدید عرضه به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت متانول در بازار آسیا به دنبال مشکلات کمبود عرضه در بازار این قاره و به ویژه در پی تعطیلی برنامه ریزی نشده چند مجتمع، تولید این محصول در جنوب شرق آسیا به بالاترین سطح در بیش از سه سال گذشته رسید.

بر اساس اعلام موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، قیمت متانول بر اساس CFR چین در تاریخ چهارشنبه ۲۳ آذرماه با جهش هفت دلاری به ۴۰۵ دلار به ازای هر تن رسید. این در حالیست که قیمت این محصول بر مبنای CFR جنوب شرق آسیا در همین تاریخ با افزایش ۱۰ دلاری ۴۱۶ دلار در هر تعیین شد.

آخرین باری که بهای این محصول بالاتر از ارقام یادشده بود؛ به ۱۲ ماه مارس و هشتم آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی زمانی که قیمت متانول بر مبنای CFR چین و جنوب شرق آسیا به ترتیب ۴۱۰ و ۴۲۰ دلار تعیین شد؛ بر می گردد.

بر پایه این گزارش ، جهش صورت گرفته در قیمت متانول عمدتا به کمبود منطقه ای عرضه مربوط می شود. به تازگی مجتمع یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی تولید متانول شرکت پتروناس مالزی (مجتمع شماره ۲) در شهر لابوان این کشور به دلیل پاره ای از مشکلات فنی تعطیل شد.

از طرفی حجم ذخایر این محصول در بنادر چین نیز در مقایسه با آغاز سه ماهه چهارم کاهش چشمگیری داشته است. موضوعی که به کمبود عرضه دامن می زند.

منبع:نیپنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها