طلای آبشده

طی هفته گذشته اونس طلا با کاهش روبرو شد و سپس در پایان هفته مسیر افزایشی را به سمت مقاومت های خود هدایت و در بازار داخلی همانند اونس طلا عمل کرد و با رویت حمایت های خود مورد افزایش قرار گرفت. دیده می شود که در هفته جاری با رویت مقاومت ها در طلا مواجه باشیم.

تحلیل اونس طلا

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»طی هفته گذشته با سناریو کاهشی مواجه شد که با شکست ۱۲۴۳ و عدم شکست ۱۲۵۲ دلاری با کاهش ۱۰ دلاری روبرو بود و سپس با سناریو برگشتی حالت اول در تحلیل هفته گذشته توانست تا دامنه ۱۲۶۳ افزایش پیدا کند. در این هفته باید منتظر رویت اهداف این سناریو باشیم که با مقاومت های خود روبرو است.

دامنه مقاومت دور: ۱۲۹۹ - ۱۲۸۹

دامنه مقاومت نزدیک: ۱۲۶۹ - ۱۲۶۵

محور نوسان: ۱۲۴۳ - ۱۲۶۰

دامنه حمایت نزدیک: ۱۲۳۹ - ۱۲۳۵

دامنه حمایت دور: ۱۲۱۵ - ۱۲۰۵

سناریو های احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: در این سناریو با شکست ۱۲۵۲ دلاری در هفته گذشته فعال شده است و اهداف شامل مقاومت نزدیک و سپس با گذر از مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور هدایت می شود.

سناریو کاهشی: این سناریو در هفته جاری با شکست نزولی ۱۲۵۲ دلاری فعال می شود و هدف آن رویت دامنه حمایت نزدیک است و در صورت شکست حمایت نزدیک به سمت ۱۲۲۶ و حمایت دور حرکت میکند.

سناریو های برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی به سمت مقاومت نزدیک حرکت کند، با رویت دامنه ۱۲۶۵ الی ۱۲۶۹ و با عدم شکست ان احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۶۰ - ۱۲۴۳ و سپس حمایت نزدیک وجود دارد. اما چنانچه قیمت با شکست مقاومت نزدیک روبرو باشد و در صورت  رویت دامنه مقاومت دور احتمال برگشت قیمت با عدم شکست آن وجود دارد. اهداف شامل مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت نزدیک خواهد بود.

حالت دوم: چنانچه بار دیگر قیمت با حمایت نزدیک روبرو شود و با توجه به برخورد دوم به آن باز هم می تواند مورد برگشت قرار گیرد و اهداف شامل ۱۲۴۳ - ۱۲۵۲ و مقاومت نزدیک خواهد بود.  اما در صورتی که دستور خریدی در آن وجود نداشته باشد با شکست آن به سمت حمایت دور هدایت می شود و رویت حمایت دور و عدم شکست آن می تواند نقش برگشتی را ایفا نماید و اهداف شامل ۱۲۲۶ و حمایت نزدیک شکسته شده و مقاومت نزدیک است.

تحلیل آبشده نقدی طلا

در این نماد قیمت با رویت حمایت نزدیک خود در حال حاضر با رشد ۶ هزارتومانی مواجه شده و دیده می شود که قیمت مسیر را به سمت اهداف خود ادامه دهد.

دامنه مقاومت دور: ۵۸۲ - ۵۷۷ هزار تومان

دامنه مقاومت نزدیک: ۵۷۰ - ۵۶۷ هزار تومان

محور نوسان: ۵۵۹ - ۵۵۳ هزار تومان

دامنه حمایت دور: ۵۴۵ - ۵۴۲ هزار تومان

دامنه حمایت نزدیک: ۵۵۳ - ۵۵۰ هزار تومان

سناریوهای احتمالی آبشده نقدی طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: دیده می شود که قیمت با رویت دامنه حمایت نزدیک خود مورد افزایش قرار گرفته است و شکست مقاومت ۵۶۱ هزارتومان آن را با سناریو افزایشی تقویت می کند و اهداف این سناریو شامل ۵۶۳ هزار تومان و دامنه مقاومت نزدیک است و در صورت شکست مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور حرکت خواهد کرد.

سناریو کاهشی: این سناریو در حال حاضر با شکست حمایت نزدیک می تواند شکل بگیرد و قیمت را از اصلاح خارج کند که شکست حمایت نزدیک قمیت را به سمت مقاومت دور هدایت می کند.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی همراه باشد و پس از رویت ۵۷۰ - ۵۶۷ مقاومت نزدیک احتمال برگشت به سمت ۵۶۳ - ۵۶۰ - ۵۵۳ و حمایت نزدیک هدایت می شود.و اما در صورت از دست رفتن مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور حرکت می کند و رویت مقاومت دور می تواند این برگشت را تکرار کند.و اهداف را رویت نمایید.

حالت دوم: در حال حاضر قیمت با رویت دامنه حمایت نزدیک به سمت اهداف در حال نوسان است، اما در صورت رویت مجدد حمایت نزدیک باز هم می تواند شاهد برگشت قیمت و افزایش به سمت اهداف باشیم اما در صورت شکست آن قیمت به سمت حمایت دور خود حرکت میکند و رویت حمایت دور می تواند مورد برگشت قرار گیرد و اهداف شامل حمایت شکسته شده نزدیک و مقاومت نزدیک خواهد بود.

تحلیل آبشده طلا شنبه ای

در این نماد همانند آبشده نقدی با رویت حمایت نزدیک خود و عدم شکست آن با افزایش قیمت روبرو بود که در هفته گذشته مطرح شده بود، و با رویت حمایت نزدیک خود می تواند مورد برگشت قرار گیرد. در حال حاضر قیمت به سقف محور نوسان برخورد کرده است که شکست آن موجب افزایش بیشتر قیمت می شود.

دامنه مقاومت دور: ۵۷۷ - ۵۷۳ هزار تومان

دامنه مقاومت نزدیک: ۵۷۰ - ۵۶۷ هزار تومان

محور نوسان: ۵۶۱ - ۵۵۵ هزار تومان

دامنه حمایت دور:۵۵۳ - ۵۵۰ و ۵۴۷ - ۵۴۵ هزار تومان

دامنه حمایت نزدیک: ۵۵۷ - ۵۵۵ هزار تومان

سناریو های احتمالی آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای محور نوسان قیمت را به سمت مقاومت نزدیک و دور هدایت می کند. که هدف میانی ۵۶۳ هزار تومان و مقاومت نزدیک و پس از شکست مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور هدایت می شود.

سناریو کاهشی: شکست حمایت نزدیک سناریو کاهشی را شکل می دهد که این سناریو قیمت را به سمت حمایت های دور هدایت می کند.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: در این سناریو در صورت شکل گیری سناریو کاهشی فعال می شود و سه دامنه موجب برگشت قیمت خواهد شد که شامل حمایت نزدیک و حمایت های دور است که با رویت هر یک  از این سه محدوده با عدم شکست قیمت را به سمت محور نوسان هدایت می کند.

حالت دوم: در صورتی که قیمت با رویت مقاومت نزدیک روبرو شود احتمال برگشت قیمت وجود دارد، پس با عدم شکست آن اهداف شامل ۵۶۳ ۵۶۱ و حمایت نزدیک و حمایت های دور است.و در صورت شکست مقاومت نزدیک سطح برگشتی بعدی مقاومت دور است و رویت ان احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت ها وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی

سکه نقدی طی هفته گذشته با توجه به حراج سکه نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه مسیر افزایشی را به سمت مقاومت های خود طی کرد. و با توجه به علم تکنیکال و سناریوهای که برای آن درنظر گرفته شده بود با عدم شکست کف محور نوسان ۱۳۹۰۰۰۰ توانست مجدد به بالای ۱۴۰۰۰۰۰ دست پیدا کند. و سپس با رویت دامنه مقاومت نزدیک از افزایش بیشتر آن جلوگیری شد و در هفته جاری انتظار نوسان بهتری وجود دارد.

دامنه مقاومت دور: ۱۴۴۳۰۰۰ - ۱۴۴۰۰۰۰

دامنه مقاومت نزدیک: ۱۴۱۹۰۰۰ - ۱۴۱۴۰۰۰

محور نوسان: ۱۳۹۰۰۰۰ - ۱۴۰۰۰۰۰

دامنه حمایت دور: ۱۳۸۰۰۰۰ - ۱۳۷۵۰۰۰ و  ۱۳۶۰۰۰۰ - ۱۳۵۴۰۰۰

دامنه حمایت نزدیک: ۱۳۹۴۰۰۰ - ۱۳۹۰۰۰۰

سناریو های احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت با شکست مقاومت نزدیک روبرو باشد احتمال افزایش بیشتر قیمت به سمت سقف قیمتی و مقاومت دور خود وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه توانایی شکست مقاومت نزدیک  را نداشته باشد احتمال کاهش قیمت به سمت کف محور نوسان و حمایت نزدیک در این هفته وجود دارد. و با شکست حمایت نزدیک به سمت حمایت دور هدایت می شود.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه با شکست مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور هدایت شود، در صورت رویت مقاومت دور احتمال برگشت قیمت با عدم شکست آن وجود دارد و اهداف شامل ۱۴۳۴۰۰۰ - ۱۴۳۰۰۰۰ و محور نوسان و حمایت نزدیک است.

حالت دوم: در صورتی که با سناریو کاهشی همراه باشیم و قیمت بتواند تا حمایت نزدیک کاهش پیدا کند، عدم شکست این حمایت که در محدوده ۱۳۹۴۰۰۰ - ۱۳۹۰۰۰۰ باز هم میتواند باری دیگر با ریسک پذیری بیشتری موجب برگشت قرار گیرد و به سمت سقف محور و مقاومت نزدیک هدایت شود. اما اگر حمایت نزدیک شکسته شود حد ضرر خریداران زده خواهد شد و قیمت با عرضه بیشتری به سمت حمایت بعدی که در محدوده های ۱۳۸۰۰۰۰ - ۱۳۷۵۰۰۰ و  ۱۳۶۰۰۰۰ - ۱۳۵۴۰۰۰ است می تواند از این دو دامنه مورد برگشت و افزایش به سمت محور نوسان را ایفا کند.

منبع:طلاچارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها