زعفران

مدیر عامل سازمان توسعه روستایی و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح خرید زعفران به صورت حمایتی را شروع کرده‌ایم که خرید و فروش آن در بورس کالا رقم خواهد خورد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»حسین صفایی با اشاره به عرضه محصولات در بورس کالای ایران خاطر نشان کرد: کالایی که در بورس عرضه میشود باید قابلیت استاندارد سازی و تجمیع داشته و همچنین فساد پذیری پایینی داشته باشند لذا کالاهایی که این مشخصات را ندارند نمی توانند در بورس عرضه شوند.

وی با بیان اینکه  شیر خشک در بورس کالا عرضه می‌شود ،خاطرنشان کرد: با محصولاتی که قابلیت عرضه در بورس را داشته باشند موافقیم که در همین راستا طرح خرید زعفران به صورت حمایتی را شروع کرده ایم که خرید و فروش آن در بورس کالا رقم خواهد خورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خرید تضمینی محصولات باغی در روستاها اظهار کرد: قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل ۳۰ محصول می شود که گندم یکی از آن ها است. نیمی از این محصولات را تولیدات باغی تشکیل می دهد که شامل سیب درختی، پرتقال، خرما، کشمش می شود.

وی افزود: ۱۳ محصول باغی و ۱۷ محصول زراعی مشمول قانون خرید تضمینی هستند. در سال جاری برای خرید سیب درختی خرید تضمینی انجام شده است که طلب باغداران کامل پرداخت شده است.

صفایی در رابطه با مطالبات گندم کاران گفت: در بحث گندم میزان محصول بسیار زیاد است و حجم اعتبار بالایی را می طلبد و تمام اعتبارات ملی را تحت شعاع قرارمی دهد. در سایر محصولات حجم پایین تر است و پرداخت سریع تر انجام می شود.

منبع:ایلنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها