معاملات محصولات پتروشیمی روز گذشته همچنان با بی رمقی دنبال شد، به طوری که بخش زیادی از عرضه مجتمع های پتروشیمی وارد سیستم مچینگ شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» در این روز محصولات آف گرید بیش از کالاهای دیگر مورد توجه بازاریان قرار گرفتند. همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر هم با توجه به کاهش عرضه های آن در ماه های اخیر با استقبال خریداران مواجه شد و بخشی از آن توسط کارگزاران با سقف قیمت خریداری شد.

به این ترتیب پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر در این روز با قیمت ۴ هزار و ۵۷۰ تومان و حجم ۲۲۰ تن عرضه شد که با میانگین قیمت ۵ هزار و ۴ تومان و تقاضای ۱۵۴۰ تن معامله شد.

همچین در این روز پلی اتیلن سنگین فیلم OFF - EX۵ درجه ۱، پلی اتیلن سنگین فیلم OFF - EX۵ درجه ۲ پتروشیمی مارون ،پلی اتیلن سبک فیلم OFF - ۰۰۷۵ درجه ۱، پلی اتیلن سبک فیلم OFF - ۰۰۷۵ درجه ۲،پلی اتیلن سبک فیلم OFF - ۰۲۰۰ درجه ۱، پلی اتیلن سنگین بادی OFF - ۰۰۳۵ درجه ۲ پتروشیمی بندرامام، پلی اتیلن سنگین تزریقی OFF - ۵۲۵۱۸ درجه ۱ پتروشیمی جم و پلی پروپیلن شیمیایی OFF - ZR۲۳۰C درجه ۱ نویدزرشیمی در این روز آف گریدهای مورد توجه معامله گران بودند.

پلی اتیلن سنگین فیلم OFF - EX۵ درجه ۱ مارون در این روز با قیمت ۴ هزار و ۶۱ تومان عرضه شده بود که در رقابت با میانگین قیمت  ۴ هزار و ۲۶۷ تومان خریداری شد. عرضه این کالا ۴۶۲ تن و تقاضای آن یک هزار و ۶۰۶ تن بود. همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم OFF - EX۵ درجه ۲ این پتروشیمی هم با قیمت پایه ۳ هزار و ۶۰۹ تومان عرضه و با میانگین قیمت ۳ هزار و ۹۷۰ تومان معامله شد. عرضه و تقاضای این کالا به ترتیب ۴۸۴ و ۹۴۱۶ تن بود.

پلی اتیلن سبک فیلم OFF - ۰۰۷۵ درجه ۱ بندرامام هم با قیمت پایه ۳ هزار و ۹۶۶ تومان و حجم ۱۹۰ تن عرضه شد که ۷۲۰ تن تقاضا داشت و با میانگین قیمت ۴ هزار و ۲۳۵ تومان توسط معامله گران خریداری شد. همچنین پلی اتیلن سبک فیلم OFF - ۰۰۷۵ درجه ۲ این پتروشیمی هم با قیمت پایه ۳ هزار و ۵۲۵ تومان و حجم ۴۰ تن عرضه شد که ۷۰۰ تن تقاضا داشت و با میانگین قیمت ۳ هزار و ۸۷۸ تومان معامله شد.

رسول علی محمدی، مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه در این باره به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: با توجه به رکود در بازار پتروشیمی، استقبال از آف گریدها شدت گرفته است؛ چرا که خرید آنها در شرایط فعلی با توجه به قیمت مناسب و مخلوط کردن آنها با محصولات ON برای خریداران به صرفه است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها