سرب

برخلاف هفته پایانی نوامبر، هفته ابتدایی دسامبر، هفته چندان امیدوارکننده‌ای برای اغلب کامودیتی‌ها ازجمله سرب نبود و افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا موجب تضعیف بازار و در نهایت کاهش قیمت شمش سرب شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نمودار ۱، میزان موجودی و قیمت نقدی فلز سرب در بورس فلزات لندن از ۸ نوامبر تا ۸ دسامبر آورده شده است. در روز جمعه ۱ دسامبر شاخص دلار آمریکا به ۹۲.۸۸۵ واحد رسید، همین امر زمینه افزایش قیمت کامودیتی‌ها را فراهم کرد، در همین روز میزان موجودی بازار بورس فلزات لندن از شمش سرب نیز به ۱۴۵ هزار تن رسید، کاهش شاخص ارزش دلار در روز جمعه و اوایل روز دوشنبه، زمینه افزایش قیمت شمش سرب را برای روز ابتدایی معاملات یعنی دوشنبه ۴ دسامبر فراهم کرد و قیمت شمش سرب در بازار فلزات لندن با حدود ۱.۸ درصد رشد به ۲ هزار و ۵۵۲ دلار به‌ازای هر تن رسید.

                                                

روند نزولی شاخص دلار آمریکا ادامه نیافت و باتوجه به تصویب قانون کاهش مالیات شرکت‌های این کشور، شاخص ارزش دلار نیز افزایش یافت. نتیجه تصویب این قانون، رسیدن شاخص ارزش دلار آمریکا به ۹۳.۱۸۸ واحد در روز ۴ دسامبر بود، همین امر موجب کم رونق شدن بازار کامودیتی‌ها شد و قیمت شمش سرب با کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به روز قبل خود به ۵ هزار و ۵۱۲ دلار به‌ازای هر تن رسید. همچنین در روز ۵ دسامبر میزان موجودی شمش سرب انبارهای بورس فلزات لندن از ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تن به ۱۴۵ هزار و ۴۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

شاخص ارزش دلار آمریکا در روز ۵ دسامبر به ۹۳.۳۷۹ واحد رسید که همین افزایش مجددا سبب تضعیف بازار کامودیتی‌ها شد. در نتیجه در روز ۶ دسامبر قیمت شمش سرب در بازار فلزات لندن به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار به‌ازای هر تن رسید، میزان موجودی نسبت به روز قبل خود ۲۰۰ هزار تن کاهش داشت و به ۱۴۵ هزار و ۲۰۰ رسید.

شاخص ارزش دلار آمریکا در ۶ دسامبر برابر ۹۳.۶۱۰ واحد بود که همین افزایش موجب تضعیف قیمت کامودیتی‌ها بود اما قیمت سرب در بورس فلزات لندن در ۷ دسامبر با اندکی رشد به ۲ هزار و ۵۰۶ دلار به‌ازای هر تن رسید. یکی ازعلت‌های این امر منتشر شدن آمار واردات چین بود که افزایش را نشان می‌داد.

شاخص ارزش دلار آمریکا در روز ۷ دسامبر با ادامه روند صعودی خود به ۹۳.۹۰۱ واحد رسید که موجب تقویت بازار شد، همچنین میزان موجودی شمش سرب در بورس فلزات لندن نیز نسبت به روز قبل خود رشد داشت و به ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ تن رسید، این عوامل موجب کاهش قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن و رسیدن به ۲ هزار و ۴۲۸ دلار به‌ازای هر تن بود.

درمجموع طی هفته گذشته قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن با حدود ۳ درصد کاهش از ۲ هزار و ۵۰۵ دلار به‌ازای هر تن به ۲ هزار و ۴۲۸ دلار به‌ازای هر تن رسید. میزان موجودی انبارهای بورس لندن نیز از ۱۴۵ هزار تن به ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ تن رسید.

منبع:اخبار فلزات

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها