طلا

طی هفته گذشته ودر شروع هفته در بازار داخل با افزایش قیمت طلا روبرو بودیم و در پایان هفته با توجه به کاهش قیمت اونس طلا، قیم کاهش چشم گیری پیدا کرد و در حال حاضر در بازار داخل دیده می شود تا طلا در حمایت های خود مورد برگشت قرار گیرد.

تحلیل اونس طلا

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»در اونس طلا شاهد شکست حمایت کلیدی ۱۲۶۰ بودیم که با شکست این عدد توانست با کاهش ۲۰ دلاری روبرو باشد و هم اکنون در دامنه حمایتی ۱۲۴۳ درحال نوسان است و بازه نوسانات در ماه آینده در بازه قیمتی ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ دلاری خواهد بود؛ که این بازه قیمت با شکست سطح حمایتی ۱۲۶۰ دلاری شکل گرفته است. با توجه به سناریو های متفاوت می توان حرکات آن را برای معاملگران روشن کند.

دامنه مقاومت دور: ۱۲۹۹ - ۱۲۸۹

دامنه مقاومت نزدیک: ۱۲۶۹ - ۱۲۶۵

محور نوسان: ۱۲۴۳ - ۱۲۶۰

دامنه حمایت نزدیک: ۱۲۳۹ - ۱۲۳۵

دامنه حمایت دور: ۱۲۱۵ - ۱۲۰۵

سناریو های احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت بالای 1243 و شکست صعودی 1252 احتمال افزایش قیمت به سمت 1260 و دامنه مقاومت نزدیک وجود دارد. و با شکست مقاومت نزدیک به سمت 1277 و سپس دامنه مقاومت دور هدایت می شود.

سناریو کاهشی: این سناریو با شکست ۱۲۴۳ فعال می شود و سپس با عدم شکست ۱۲۵۲ احتمال کاهش قیمت به سمت دامنه حمایت نزدیک وجود دارد و سپس با از دست رفتن حمایت نزدیک به سمت ۱۲۲۶ و سپس دامنه حمایت دور هدایت می شود.

سناریو های برگشتی:

حالت اول: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی به سمت مقاومت نزدیک حرکت کند، با رویت دامنه ۱۲۶۵ الی ۱۲۶۹ و با عدم شکست ان احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۶۰ - ۱۲۴۳ و سپس حمایت نزدیک وجود دارد.و اما چنانچه قیمت با شکست مقاومت نزدیک روبرو باشد و با رویت دامنه مقاومت دور احتمال برگشت قیمت با عدم شکست آن وجود دارد. و اهداف شامل مقاومت شکسته شده نزدیک و حمایت نزدیک خواهد بود.

حالت دوم: چنانچه قیمت با شکست  سطح قیمتی ۱۲۴۳ به سمت حمایت نزدیک حرکت کند رویت دامنه حمایت نزدیک و عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت وجود دارد و اهداف شامل ۱۲۴۳ - ۱۲۵۲ - ۱۲۶۰ و مقاومت نزدیک خواهد بود. اما در صورت شکست حمایت نزدیک قیمت به سمت حمایت دور حرکت می کند و رویت دامنه حمایت دور و عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت نزدیک شکسته شده و تراز قیمتی وجود دارد.

تحلیل آبشده نقدی طلا

در نمودار آبشده نقدی قیمت با رویت دامنه مقاومت خود با کاهش روبرو شده است و در حال رسیدن به حمایت های خود است و در نظر دارد در هفته پیش رو با رویت یکی از حمایت های خود مورد برگشت قرار گیرد.که در سناریو های زیر شرح داده می شود.

دامنه مقاومت دور: ۵۸۲ - ۵۷۷ هزار تومان

دامنه مقاومت نزدیک: ۵۷۰ - ۵۶۷ هزار تومان

محور نوسان: ۵۵۹ - ۵۵۳ هزار تومان

دامنه حمایت دور: ۵۴۵ - ۵۴۲ هزار تومان

دامنه حمایت نزدیک: ۵۵۳ - ۵۵۰ هزار تومان

سناریوهای احتمالی آبشده نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت در بالای محور نوسان پایدار باشد احتمال افزایش مجدد قیمت و ادامه مسیر به سمت مقاومت نزدیک وجود دارد و با شکست مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور حرکت خواهد کرد.

سناریو کاهشی: با شکست حمایت نزدیک این سناریو شکل میگیرد و قیمت به سمت حمایت دور حرکت می کند و در صورت پتانسیل بیشتر با شکست حمایت دور به سمت سطوح قیمتی ۵۴۰ - ۵۳۴ هزارتومان هدایت می شود.

سناریو های برگشتی:

حالت اول: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی همراه باشد و پس از رویت ۵۷۰ - ۵۶۷ مقاومت نزدیک احتمال برگشت به سمت ۵۶۳ - ۵۶۰ - ۵۵۳ و حمایت نزدیک و سپس حمایت دور هدایت می شود.و اما در صورت از دست رفتن مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور حرکت می کند و رویت مقاومت دور می تواند این برگشت را تکرار کند.و اهداف رو رویت نمایید.

حالت دوم: چنانچه قیمت در دامنه حمایت نزدیک قرار گیرد و با عدم شکست آن احتمال افزایش قیمت و شکل گیری سناریو افزایشی وجود دارد و در صورت از دست رفتن حمایت نزدیک احتمال رویت حمایت دور وجود دارد و سپس با رویت ان احتمال برگشت قیمت با عدم شکست آن به سمت حمایت نزدیک شکسته شده و مقاومت پیش رو وجود دارد.

تحلیل آبشده شنبه ای طلا

در این نماد هم همانند آبشده نقدی عمل می کند و در حال حاضر به سمت حمایت های خود در حال حرکت است و رویت حمایت های پیش رو می تواند قیمت را مجدد افزایشی کند.و با سناریو های متفاوتی همراه خواهد بود.

دامنه مقاومت دور: ۵۷۷ - ۵۷۳ هزار تومان

دامنه مقاومت نزدیک: ۵۷۰ - ۵۶۷ هزار تومان

محور نوسان: ۵۶۱ - ۵۵۵ هزار تومان

دامنه حمایت دور:۵۵۳ - ۵۵۰ و ۵۴۷ - ۵۴۵ هزار تومان

دامنه حمایت نزدیک: ۵۵۷ - ۵۵۵ هزار تومان

سناریو های احتمالی آبشده شنبه ای طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای محور نوسان قیمت را به سمت مقاومت نزدیک و دور هدایت می کند. که اهداف میانی شامل ۵۶۱ - ۵۶۳ هزار تومان است.

سناریو کاهشی: شکست حمایت نزدیک سناریو کاهشی را شکل می دهد که این سناریو قیمت را به سمت حمایت های دور هدایت می کند.

سناریوهای برگشتی:

حالت اول: در این سناریو قرار گیری قیمت در دامنه حمایت نزدیک با عدم شکست آن شکل میگیرد و اهداف ۵۶۱ - ۵۶۳ و مقاومت نزدیک و سپس با شکست مقاومت نزدیک رویت مقاومت دور است. و با از دست رفتن حمایت نزدیک قیمت به سمت دامنه حمایت دور اول که ۵۵۳ - ۵۵۰ است هدایت می شود و با عدم شکست این حمایت قیمت به سمت حمایت نزدیک شکسته شده و سپس قیمت مقاومت نزدیک و دور است.و از دست رفتن حمایت دور اول قیمت به سمت حمایت دور دوم حرکت می کند و رویت آن حمایت قیمت را به سمت حمایت های شکسته شده و مقاومت ها هدایت می کند.

حالت دوم: در صورتی که قیمت با رویت مقاومت نزدیک روبرو شود احتمال برگشت قیمت وجود دارد، پس با عدم شکست آن اهداف شامل ۵۶۳ ۵۶۱ و حمایت نزدیک و حمایت های دور است.و در صورت شکست مقاومت نزدیک سطح برگشتی بعدی مقاومت دور است و رویت ان احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت ها وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی طلا

در نمودار سکه نقدی قیمت از نظر تکنیکالی قیمت با سطوح عرضه و تقاضای که تشکیل داده است در حال نوسان است و هنوز هیچ تاییدیه ای برای کاهش قیمت دیده نمی شود و بانک مرکزی با حراج سکه هنوز نتوانسته است افزایش قیمت جلوگیری کند و باید گفت هنوز قیمت گران است.و بایست ۱۰۰ هزارتوامان حداقل کاهش  پیدا کند که حباب شکل گرفته را کاهش دهد.

دامنه مقاومت دور: ۱۴۴۳۰۰۰ - ۱۴۴۰۰۰۰

دامنه مقاومت نزدیک: ۱۴۱۹۰۰۰ - ۱۴۱۴۰۰۰

محور نوسان: ۱۳۹۰۰۰۰ - ۱۴۰۰۰۰۰

دامنه حمایت دور: ۱۳۸۰۰۰۰ - ۱۳۷۵۰۰۰ و  ۱۳۶۰۰۰۰ - ۱۳۵۴۰۰۰

دامنه حمایت نزدیک: ۱۳۹۴۰۰۰ - ۱۳۹۰۰۰۰

سناریو های احتمالی سکه نقدی طلا

سناریو افزایشی: در حال حاضر قیمت قیمت با عدم شکست حمایت نزدیک می تواند مورد افزایش قرار گیرد که با شکست مجدد ۱۴۰۰۰۰۰ به سمت مقاومت نزدیک با اهداف میانی ۱۴۰۷۰۰۰ - ۱۴۱۰۰۰۰ هدایت می شود که با شکست مقاومت نزدیک به سمت مقاومت دور حرکت می کند.

سناریو کاهشی: این سناریو با شکست حمایت نزدیک شکل میگیرد که هدف ان حمایت های دور است و با شکست حمایت اولی به سمت حمایت دور دوم حرکت می کند.

سناریو های برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی در دامنه مقاومت نزدیک قرار گیرد با عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت نزدیک و دور وجود دارد.و در صورت شکست مقاومت نزدیک با رویت دامنه مقاومت دور با عدم شکست می تواند مورد برگشت قرار گیرد و اهداف آن مقاومت نزدیک شکسته شده و حمایت های پیش رو است.

حالت دوم: در صورت رویت دامنه حمایت نزدیک  و عدم شکست آن اهداف مقاومت نزدیک و دور و در صورت از دست رفتن این حمایت حمایت دور اول دامنه ۱۳۸۰۰۰۰ - ۱۳۷۵۰۰۰ با عدم شکست ان احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت نزدیک شکسته شده و سپس مقاومت نزدیک، در صورت از درست رفتن حمایت دور اول قیمت به سمت حمایت ۱۳۶۰۰۰۰ - ۱۳۵۴۰۰۰ هدایت می شود و رویت این حمایت احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت دور اول و حمایت نزدیک وجود دارد.

منبع:طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها