طلا

گرچه قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی در هفته ای که گذشت با بیشترین کاهش از ماه می همراه بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلادر پایان مبادلات روز جمعه از پایین ترین سطح در ۴ ماه اخیر اندکی فاصله گرفت ولی با بیشترین افت هفتگی از ماه می روبرو شده است.

بر اساس این گزارش پیشرفت بر سر طرح  اصلاحات مالیاتی در آمریکا و امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور موجب تقویت ارزش دلار و شاخص سهام شده و کاهش قیمت طلا را به همراه داشته است.

انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه نوامبر نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. این مساله احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته جاری را نیز بیش از پیش کرده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۴۸ دلار رسیده استقیمت طلا روز پنجشنبه به کمتر از ۱۲۴۳ دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از ۲۶ جولای بوده استقیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۲.۶ درصد کاهش داشته که این میزان افت از اوایل ماه می بی سابقه بوده است.

این برای سومین هفته متوالی است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم جنجالی ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل تاثیر مثبتی بر قیمت طلا نداشته است.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست هفته جاری خود برای سومین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که فدرال رزرو سال آینده نیز ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد. این مساله موجب افزایش فشار بر قیمت طلا خواهد شد.

با کاهش قیمت طلا به کمتر از سطح ۱۲۶۰ دلاری بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی اقدام به فروش ذخایر طلای خود کرده اند.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر ۲۲۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که در این مدت ۱۹۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در این مدت به ۴.۱ درصد رسیده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و نوسانات ارزش دلار در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها