کارگاه

کارگاه آشنایی با بازار سرمایه ویژه مدیران و کارشناسان خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، با ایراد سخن علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار به کار خود پایان داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این مراسم یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با استقبال از پیشنهاد دبیر کل خانه کارگر برای ادامه کارگاه های آموزشی اظهار داشت:این آمادگی در مجموعه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس وجود دارد که دوره های تکمیلی آشنایی با بازار سرمایه  را به طور تخصصی تر و تفصیلی تر برگزار کنیم.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مشکل بزرگی که امروز با آن مواجهیم این است که هنوز فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه آن طور که بایسته و شایسته است همگانی نیست و بسیاری از مردم آموزش های لازم را در مورد حضور در بورس ندیده اند .

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بخشی از این موضوع ناشی از جوان بودن مجموعه بورس است، گفت:  ۱۵ بهمن ۱۳۴۶ بورس در ایران شکل گرفت و اکنون پنجاهمین سال فعالیت آن را پشت سر می گذاریم؛ بنابراین هنوز این بازار به نوعی جوان به حساب می آید.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین با اشاره به قانون جدید اوراق بهادار افزود: در سال ۸۴ قانون جدید اوراق بهادار در کشور اجرایی شد و در پی آن ، سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه فعالیت خود را شروع کرد .

فلاح ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و آموزش های تخصصی، افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند همواره افق های زمانی بلند را در نظر داشته باشند و با این نگاه در بورس سرمایه گذاری کنند که پول های آنها می تواند چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.

همچنین دبیرکل خانه کارگر در سخنانی ضمن تقدیر از سازمان بورس و اوراق بهادار برای برگزاری این کارگاه گفت: قطعا در بین بازارهای چهارگانه پول، کار، کالا و بازار سرمایه، بازار سرمایه اهمیتی ویژه دارد و به نوعی مادر دیگر بازارها به حساب می آید.

وی افزود:خانه کارگر مجموعه ای با بیش از ۲ میلیون عضو است که قاعدتا بسیاری از آنها تمایل دارند با بازار سرمایه آشنا شوند.

دبیرکل خانه کارگر ، این دوره ها را یکی از قوی ترین و قابل دفاع ترین دوره های آموزشی توصیف و ابراز امیدواری کرد که ترتیباتی فراهم شود تا این کارگاه ها به طور مستمر ادامه یابد.

خاطرنشان می شود: کارگاه " آشنایی با بازار سرمایه ویژه مدیران و کارشناسان خانه کارگر،  پیرو تفاهم نامه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار و خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، هشتم و نهم آذر ۹۶ برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه که در سالن اجتماعات مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد، موضوعاتی همچون آشنایی با ساختار بازار سرمایه، نهادهای مالی بازار سرمایه و ابزارهای تامین مالی و پوشش ریسک، قوانین و مقررات بازار سرمایه، مکانیسم عملیاتی بازار و مباحث سرمایه گذاری برای حاضران در این دوره  تبیین و آموزش داده شد.

منبع:سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها