بورس کالا

آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران در ۸ ماهه امسال نشان می دهد که در مجموع بیش از ۱۷ میلیون و ۲۵۴ هزار تن محصول به ارزش ۲۹۹ هزار میلیارد ریال در این بورس مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، آمار معاملات بورس کالا به تفکیک بازارهای مختلف بیانگر آن است که طی ۸ ماه گذشته، تالار محصولات کشاورزی داد و ستد یک میلیون و ۷۹۶ هزار تن محصول به ارزش بالغ بر ۲۰ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال را تجربه کرده است. بر این اساس در این تالار یک میلیون و ۹۲ هزار تن گندم،۳۷۰ هزار و ۴۷۴ تن جو، ۲۸۹ هزار و ۹۰۰ تن شکر، ۲۰ هزار تن ذرت، ۱۶ هزار و ۳۰۰ تن روغن خام، ۴ هزار و ۸۵۰ تن کنجاله، ۲ هزار و ۴۹۵ تن مرغ منجمد، ۲۵۲ تن عدس، ۵۰ تن برنج به فروش رسیده است.

همچنین در آمار ۸ ماهه بورس کالای ایران، ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال در تالار فرآورده های نفتی به فروش رفته است. در این تالار ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار تن قیر، ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۶۱۵ هزار و ۷۰۰ تن لوب کات، ۲۷۲ هزار و ۹۸۱ تن گوگرد، ۳۳ هزار و ۷۹۱ تن عایق رطوبتی، ۲۸ هزار و ۹۸۰ تن روغن و ۱۰ هزار و ۷۵۰ تن سلاپس واکس معامله شد.

در تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا نیز طی ۸ ماه امسال، ۲ میلیون و ۶۴۶ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۹۳ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. به این ترتیب یک میلیون و ۸۸۳ هزار تن انواع مواد پلیمری، ۷۶۲ هزار تن انواع مواد شیمیایی و ۵۱۰ تن گازها و خوراکها در این تالار به فروش رسید.

در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی ۸ ماهه امسال، بیش از ۵ میلیون و ۴۶۸ هزار تن محصول به ارزش ۱۲۱ هزار میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت؛ در این تالار ۴ میلیون و ۴۱۳ هزار تن فولاد، ۸۱۴ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، ۱۵۸ هزار و ۹۹۵ تن مس،  ۵۹ هزار و ۷۳۰ تن آلومینیوم، ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن کک، ۴ هزار و ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶۳۰ تن روی و ۱۲۰ تن کنسانتره معامله شد.

 بررسی عملکرد بازار فرعی بورس کالای ایران در مدت مذکور نشان می دهد که در این تالار در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۳۳ تن محصول به ارزش یک هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. در این بازار ۲۰ هزار تن آهک، ۲ هزار و ۲۲۴ تن مواد پلیمری، ۲ هزار و ۷۰۰ تن سولفات، ۳ هزار و ۸۷۴ تن مواد شیمیایی، ۲۴ هزار و ۹۲۵ تن ضایعات، ۷ هزار و ۵۱۰ تن فولاد، ۴۳ هزار و ۳۱۶ تن محصولات کشاورزی، ۳ هزار تن مس و ۲۴ هزار و ۹۸۴ تن مواد معدنی به فروش رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها