طلا

تحلیلگران موسسه مالی بلک راک بر این باورند که طلا همچنان نقش مهمی در سبد سرمایه گذاری دارد ولی سرمایه گذاران باید سهم طلا را کاهش دهند.

به گزارشپ«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران ارشد اقتصادی موسسه بلک راک تاکید کردند که با توجه به افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش تنش های سیاسی ، سرمایه گذاران بین المللی بهتر است تا سهم طلا در سبد سرمایه گذاری خود را تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش دهند.

بر اساس این گزارش بسیاری از مدیران صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان بر این باورند که طلا باید ۲ تا ۱۰ درصد سبد سرمایه گذاری را طی ماه های آینده تشکیل دهد.

توصیه تحلیلگران موسسه بلک راک به سرمایه گذاران این است که در ماه های پایانی ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ میلادی سهم طلا در سبد سرمایه گذاری را کاهش دهند.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ درصد رشد داشته ولی هنوز نتوانسته است سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را شکسته و بالاتر از این سطح تثبیت شود. به اعتقاد تحلیلگران موسسه بلک راک، افزایش ۱۱ درصدی قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی یک عملکرد مثبت و قوی برای طلا به شمار می رود.

این در شرایطی است که ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ۹ درصد رشد داشته و شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ نیز در این مدت ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به اعتقاد تحلیلگران این موسسه مالی، در شرایطی که اوراق قرضه و سهام با افزایش چشمگیری روبرو شده است، افزایش ۱۱ درصدی قیمت طلا کاملا قابل توجه و امیدوار کننده است.

به نظر می رسد در صورت تصویب نهایی طرح مالیاتی دولت آمریکا در سنا، ارزش دلار با افزایش روبرو خواهد شد و قیمت طلا کاهش خواهد یافت. این در شرایطی است که ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون ۹ درصد کاهش داشته است.

البته این بدان معنا نیست که سرمایه گذاران بین المللی کلیه ذخایر طلا در سبد سرمایه گذاری خود را بفروشند. سرمایه گذاران همواره باید بخشی از دارایی و سرمایه خود را به طلا تبدیل کنند تا ارزش سرمایه خود را در برابر تنش های سیاسی و تورم حفظ کنند.

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی طی ماه های آینده می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت حهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع:کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها