طهماسبی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان پنج محصول باغی ایجاد شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمدعلی طهماسبی با اشاره به این که خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان پنج محصول سیب، خرما، پسته، زعفران و کشمش ایجاد شده است، اظهار داشت: تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به منظور بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده محصولات تولیدی خود برای ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که استان آذربایجان غربی با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید سیب درختی رتبه اول را در کشور دارد،اذعان داشت: با توجه به کیفیت مطلوب سیب تولیدی استان، این محصول به کشورهای پاکستان افغانستان ترکمنستان و عراق صادر می شود.

طهماسبی با اشاره به صادرات بیش از ۸۰ هزارتن سیب از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: بیش از ۴۷ هزارتن از سیب های صادراتی ایران از آذربایجان غربی بوده است.

وی پیش بینی کرد: امسال ۷۰۰ هزارتن سیب درختی ایران به بازارهای هدف صادر شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: جایگزینی تدریجی باغات قدیمی سیب با ارقام جدید و پایه کوتاه، اجرای سیستم های نوین تولید،سورت و بسته بندی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با تقویت تشکل های این بخش از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

طهماسبی توسعه تولید گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: به منظور جلوگیری از خام فروشی، استفاده از روش های نوین در تولید عرقیات و اسانس های گیاهی ضروری است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه کشت گل محمدی و صنایع فرآوری آن تاکید و خاطرنشان کرد: صادرات فراورده های گل محمدی و زعفران سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

منبع:اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها