طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا احتمالا طی روزهای آینده به بیش از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظرسنجی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در هفته آتی افزایش خواهد یافت و احتمالا سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را خواهد شکست.

بر اساس این گزارش ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۳ نفر معادل ۶۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۲ نفر معادل ۱۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۴ نفر معادل ۲۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۷۴۴ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۴۲۱ نفر معادل ۵۷ درصد تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می یابد، ۲۲۹ نفر معادل ۳۱ درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود  و ۹۴ نفر معادل ۱۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۵۶ درصد سرمایه گذاران وال استریت و مین استریت به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵۹ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و ۶۴ درصد پیش بینی های سرمایه گذاران مین استریت درست بوده است.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس در این باره گفتقیمت جهانی طلا در روزهای آینده احتمالا به بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید. ارزش دلار آمریکا احتمالا کاهش خواهد یافت و این مساله موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت تغییری نخواهد کرد ولی در بلندمدت روندی صعودی خواهد داشت.  رشد شاخص سهام و افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مهمترین چالش های قیمت طلا در کوتاه مدت به شمار می رود.

البته گروهی از اقتصاددانان نیز بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر می تواند فشار زیادی را برقیمت جهانی طلا وارد کند.

تحلیلگران موسسه فونیکس فیوچرز نیز بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین ۱۲۷۲ تا ۱۲۹۸ دلار در نوسان خواهد بود.به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و نشست اوپک تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع:کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها