پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۷ هزار و ۶۰۱ تن بود.حجم عرضه ها نیز ۵۶ هزار و ۸۴۶ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۸۷ هزار و ۴۳۳ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»به این ترتیب در چهارمین هفته آبان ماه، تالار معاملات پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران، معاملات بهتری را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد. حجم عرضه ها در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل تغییر محسوسی نداشت و افزایشی ۱۳۷ تنی را تجربه کرد.

در هفته گذشته حجم معاملات افزایشی ۳ هزارو ۱۲۲ تنی را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد. حجم تقاضا هم افزایش بیش از ۶ هزار تنی داشت، . دلیل اصلی کاهش تقاضا را می توان در آزاد سازی سقف نوسان نرخ پلی پروپیلن ها و همچنین کاهش سهمیه های خرید این گروه با توجه قرار داشتن در هفته چهارم ماه جستجو کرد.

به این ترتیب در کل نزدیک به ۸۳ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد، همچنین ۲۹ گرید از ۷۶ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

گروه پلی اتیلن های ترفتالات بطری در هفته گذشته معاملاتی پر رونق تر داشتند، به طوری که در هفته گذشته عرضه ها باز هم کاهش یافته بود. به این ترتیب دو گرید بطری عرضه شد که هر دو با رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

در گروه پلی اتیلن های سبک فیلم نیز شاهد روند متعادل معاملات بودیم، به این ترتیب برای پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام یک درصد رقابت قیمتی صورت گرفت.

همچنین گروه پلی استایرن ها هم روندی متعادل داشت، به طوری که تنها پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی با رقابت قیمتی به فروش رفت و مابقی گریدها با قیمت پایه معامله شدند.

البته پی وی سی ها در هفته گذشته با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند و پررونق بودند، به طوری که برای ۷ هزار و ۱۲۴ تن عرضه این گروه معادل ۱۷ هزار و ۵۴۴ تن تقاضا وجود داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها