طلا

طی هفته گذشته در بازار جهانی طلا شاهد افزایش قیمت بودیم که قیمت ها در طلای داخلی با افزایش شارپی روبرو شد.

چشم انداز

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در هفته گذشته طلا جهانی و طلا داخلی با افزایش قیمت ها روبرو بودند و طلا جهانی ۲۵ دلار و سکه نقدی ۵۰ هزارتومانی در طلا داخلی رکورد چند ساله خود را شکسته است و شاهد این بحران گرانی طلا داخلی هستیم و ادامه این حرکت با افزایش بیشتری روبرو خواهیم بود.

تحلیل اونس طلا در هفته جاری

در حال حاضر دیده می شود که پایداری قیمت در بالای ۱۲۶۰ دلار مجدد اونس طلا را به سمت مقاومت ۱۳۰۶ دلار هدایت کرد که این امر نشان می دهد  پتانسیل افزایشی تقویت شده است و با پایداری قیمت در بالای حمایت های کلیدی خود با افزایش بیشتری روبرو خواهیم بود، اما سناریوهای زیر مطرح خواهد بود.

دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۲۹۵ الی ۱۲۹۸

دامنه مقاومتی اصلی ۱۳۰۰ الی ۱۳۰۶

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۲۸۵ الی ۱۲۸۰

دامنه حمایتی اصلی ۱۲۷۵ الی ۱۲۷۰

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای حمایت نزدیک و اصلی مجدد اونس طلا را به سمت مقاومت های ۱۲۹۸ - ۱۳۰۰ - ۱۳۰۶ دلار هدایت می کند و با شکست ۱۳۰۶ دلار اونس طلا با پتانسیلی دیگر به سمت ۱۳۱۰ - ۱۳۱۶ دلار حرکت می کند.

سناریو کاهشی: چنانچه همچنان با مقاومت ۱۲۹۵ الی ۱۲۹۸ درگیر باشد و با عدم شکست آن احتمال کاهش قیمت به سمت حمایت نزدیک و اصلی وجود دارد. و هدف میانی ۱۲۹۰ دلار است.

سناریو های برگشتی

حالت اول:چنانچه باردیگر اونس طلا در محدوده حمایت نزدیک و اصلی قرار گیرد احتمال برگشت قیمت وجود دارد و اینگونه که رویت دامنه حمایت نزدیک و عدم شکست آن افزایش به سمت ۱۲۹۰ - ۱۲۹۵ - ۱۲۹۸ - ۱۳۰۰ - ۱۳۰۶ دلار هدایت می شود.

حالت دوم: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی در دامنه ۱۳۰۰ قرار گیرد با عدم شکست دامنه مقاومتی ۱۳۰۶ موجب برگشت قیمت خواهد شد و این برگشت اهدافی شامل ۱۲۹۰ – ۱۲۸۵ الی ۱۲۸۰ دلار را دارد.

نکته: شکست حمایت اصلی اونس طلا را به دامنه حمایت هفتگی ۱۲۶۶ و ۱۲۶۰ دلار هدایت می کند و همچنین با شکست مقاومت اصلی اونس طلا را به سمت مقاومت هفتگی ۱۳۱۰ و ۱۳۱۶ دلار  هدایت می کند.

تحلیل آبشده نقدی طلا در هفته جاری

در حال حاضر آبشده طلا با رویت دامنه سقف قیمتی خود مواجه است و با عدم شکست آن احتمال اصلاح به سمت اخرین دامنه نقاضا و با شکست آن احتمال افزایش تا هدف بعدی نمودار وجود دارد.

دامنه مقاومتی اصلی ۵۵۸ الی ۵۶۲ هزار تومان

دامنه مقاومتی نزدیک ۵۵۵ الی ۵۵۰  هزار تومان

دامنه حمایتی نزدیک ۵۴۵ الی ۵۴۲ هزار تومان

دامنه حمایتی اصلی ۵۳۹ الی ۵۳۷  هزار تومان

سناریوهای احتمالی آبشده نقدی طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای حمایت نزدیک و اصلی همچنان احتمال افزایش تا سقف قیمت  و سپس با شکست سقف مقاومت احتمال رویت دامنه ۵۵۸ و ۵۶۲ هزار تومان وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت از شکست مقاومت نزدیک ناتوان باشد احتمال کاهش قیمت به سمت حمایت نزدیک و در صورت شکست حمایت نزدیک به سمت حمایت اصلی هدایت می شود.

سناریو برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با رویت دامنه ۵۵۴ و ۵۴۲ هزارتومان مواجه باشد با عدم شکست این دامنه با برگشت قیمت روبرو خواهد بود و اهداف   ۵۴۸ - ۵۵۰ - ۵۵۵ هزارتومان است. و در صورت شکست مقاومت نزدیک قیمت به سمت مقاومت اصلی حرکت می کند.

حالت دوم: چنانچه با شکست نزولی ۵۴۲ هزارتومان به دامنه ۵۳۹ و ۵۳۷ روبرو شود برگشت قیمت با عدم شکست این دامنه وجود دارد و اهداف ۵۴۲ - ۵۴۵ - ۵۴۸ - ۵۵۰ - ۵۵۵ هزارتومان است.

حالت سوم: چنانچه قیمت با رویت دامنه مقاومت اصلی روبرو شود که سقف چندین ساله آبشده طلا است می تواند مورد برگشت قرار گیرد و با عدم شکست آن احتمال کاهش قیمت به سمت ۵۵۵ - ۵۵۰ - ۵۴۵ و ۵۴۲ هزار تومان وجود دارد.

تحلیل آبشده شنبه ای در هفته جاری

در آبشده شنبه ای طلا باز هم قیمت اخرین سقف که ۵۵۴ هزارتومان بود را شکسته است که دیده می شود قیمت با رویت دامنه های تقاضا مجدد به بالای سقف باز میگردد. که دو دامنه تقاضا پیش رو دارد و با رویت یکی از آنها مورد برگشت قرار میگیرد.

دامنه مقاومتی اصلی ۵۶۸ الی ۵۶۶  هزار تومان

دامنه مقاومتی نزدیک ۵۶۲ الی ۵۶۰ هزار تومان

دامنه حمایتی نزدیک:۵۵۷ الی ۵۵۵  هزار تومان

دامنه حمایتی اصلی ۵۵۲ الی ۵۵۰  هزار تومان

سناریو های احتمالی آبشده شنبه ای در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای حمایت نزدیک و اصلی احتمال افزایش و شکست مقاومت نزدیک و سپس رویت مقاومت اصلی وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت در هفته جاری ناتوان از رشد بیشتر باشد احتمال اصلاح قیمتی به سمت حمایت نزدیک و در صورت شکست حمایت اصلی وجود دارد..

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت با عدم شکست مقاومت نزدیک خوب با حمایت نزدیک که در محدوده ۵۵۷ الی ۵۵۵ هزار تومان مواجه شود با عدم شکست این حمایت احتمال برگشت و شکست مقاومت نزدیک و رویت مقاومت اصلی وجود دارد.

حالت دوم: چنانچه حمایت نزدیک دستور خریدی در آن وجود نداشته باشد. و شکست آن قیمت را با به سمت حمایت اصلی هدایت می کند و با رویت آن احتمال برگشت قیمت به سمت ۵۵۵ - ۵۵۷ - ۵۶۰ - ۵۶۲ و ۵۶۸ هزار تومان وجود دارد.

حالت سوم: چنانچه قیمت با شکست مقاومت نزدیک با رویت مقاومت اصلی روبرو شود احتمال برگشت با عدم شکست مقاومت وجود دارد و اهداف شامل دامنه ۵۶۲ - ۵۶۰ - ۵۵۷ و ۵۵۵ هزار تومان وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار سکه نقدی مجدد با افزایش شارپی قیمت روبرو بودیم که در هفته گذشته با رشد ۵۰ هزارتومانی توانست به سطح قیمتی ۱۴۰۰۰۰۰ دست پیدا کند و نگرانی ها برای افزایش بیشتر همچنان وجود دارد.

دامنه مقاومت اصلی: ۱۴۱۵۰۰۰ الی ۱۴۱۰۰۰۰

دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۴۰۰۰۰۰ الی ۱۳۹۸۰۰۰

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۳۸۶۰۰۰ الی ۱۳۸۲۰۰۰

دامنه حمایتی اصلی: ۱۳۷۵۰۰۰ الی ۱۳۶۸۰۰۰

سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت در بالا حمایت نزدیک همچنان پایدار باشد افزایش قیمت ها به اهداف ۱۴۰۷۰۰۰ - ۱۴۱۰۰۰۰ - ۱۴۱۵۰۰۰ و سپس هدف اصلی ۱۴۴۲۰۰۰ است.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت از شکست دامنه مقاومت اصلی ۱۴۱۵۰۰۰ ناتوان باشد احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۴۰۰۰۰۰ - ۱۳۹۰۰۰۰ - ۱۳۸۵۰۰۰ و ۱۳۸۲۰۰۰ وجود دارد.

شایان ذکر است که شکست حمایت اصلی ۱۳۶۸۰۰۰ قیمت را به سمت ۱۳۶۰۰۰۰ - ۱۳۴۵۰۰۰ هدایت می کند.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت در دامنه مقاومت اصلی قرار گیرد با عدم شکست آن احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۴۰۰۰۰۰ - ۱۳۹۰۰۰۰ - ۱۳۸۵۰۰۰ و ۱۳۸۲۰۰۰ وجود دارد.

حالت دوم: چنانچه قیمت در محدوده حمایت نزدیک قرار گیرد و با عدم شکست ۱۳۸۲۰۰۰ احتمال برگشت قیمت و افزایش به اهداف ۱۳۹۰۰۰۰ ۱۳۹۵۰۰۰ - ۱۴۰۰۰۰۰ - ۱۴۰۷۰۰۰ - ۱۴۱۰۰۰۰ و ۱۴۱۵۰۰۰ وجود دارد.

حالت سوم: در صورتی که حمایت نزدیک شکسته شود احتمال کاهش به سمت حمایت اصلی وجود دارد و سپس با عدم شکست ۱۳۶۸۰۰۰ احتمال برگشت به سمت اهداف ۱۳۸۲۰۰۰ - ۱۳۸۵۰۰۰ - ۱۳۹۰۰۰۰ - ۱۳۹۵۰۰۰ و ۱۴۰۰۰۰۰ وجود دارد.

پ

منبع:طلاچارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها