فولاد

هفته گذشته متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین از حدود ۶۰ دلار اول هفته به نزدیکی ۶۴ دلار هم رسید ولی تا پایان هفته مجددا نزولی شد و حدود ۶۲.۵۰ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد.

سنگ آهن

مصرف کننده های چینی نگران مقررات سختگیرانه تر برای مقابله با آلاینده ها از ۱۵ نوامبر هستند که می تواند تقاضای سنگ آهن را پایین تر بیاورد. اگر آلودگی هوا بیشتر شود دولت چین تولید فولاد را محدودتر خواهد کرد که مسلما بر جو بازار سنگ آهن نیز اثر منفی خواهد داشت.

 قراضه

آخر هفته گذشته قراضه وارداتی سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ترکیه  ارزان تر شده به ۳۰۱ دلار هر تن سی اف آر رسید در حالی که اوایل هفته تا ۳۱۰ دلار نیز شنیده می شد. ظاهرا افزایش محموله های پیشنهادی قیمت بازار را پایین آورد. دو محموله قراضه اروپا در ۲۹۵ و ۲۹۶ دلار هر تن سی اف آر نیز معامله شد.

کارخانه توکیو استیل ژاپن در کمتر از یک هفته قیمت خرید قراضه از بازار داخلی را دو مرتبه افزایش داده قیمت فعلی قراضه سنگین کلاس  ۲ در بازار داخلی ژاپن ۲۷۶ تا ۲۹۸ دلار هر تن می باشد. قیمت پیشنهادی صادراتی نیز ۲۷۲ تا ۲۹۷ دلار هر تن فوب شده که اخیرا تا ۷ دلار رشد داشته است. در آخرین مزایده صادراتی قیمت برنده تا ۱۱ دلار نسبت به ماه قبل بالا رفته بود.

متوسط قیمت قراضه وارداتی در تایوان ۲۹۰ تا ۳۰۰ دلار هر تن سی اف آر است که ۱۰ دلار هر تن رشد قیمت هفتگی داشته است.

 بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس ۵ تا ۱۰ دلار افت داشته ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار هر تن فوب ثبت شد. تا پایان هفته تا ۴۵۵ دلار هر تن فوب نیز قیمت داده می شد. با این که تخفیف ها چشمگیر بود خریداران در منطقه منا خیلی فعال نبودند و تنها چند معامله نهایی شد. در آسیا بیلت سی آی اس ۴۸۰ تا ۴۸۴ دلار هر تن سی اف آر بود.

در بازار داخلی چین بیلت تا ۲۰ دلار رشد داشته ۵۶۲ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. ظاهرا در بازار فولاد چین اخیرا بیلت بهترین عملکرد را داشته است.

اخیرا بازار صادرات بیلت هند فعال تر شده و چند محموله در ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار هر تن فوب فروخته شده است.

در ترکیه بیلت وارداتی هم ۱۵ تا ۲۰ دلار افت داشته ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر شده است. فعالان بازار ترکیه برای آینده نزدیک افت قیمت بیلت را برآورد کرده اند تا با بازار قراضه به توازن برسد.

مقاطع

هفته گذشته میلگرد صادراتی ترکیه از ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار به ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هر تن فوب کاهش یافت آخر هفته قیمت تا ۵۱۰ دلار نیز شنیده می شد. انتظار می رود قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نزولی باشد و تا ۵۰۰ دلار هم برسد. در بازار داخلی ترکیه میلگرد ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن درب کارخانه بود.

میلگرد صادراتی چین ۵۲۶ دلار هر تن فوب شنیده شده که کمتر از ۶ دلار رشد داشته است. میلگرد در بازار داخلی چین در ۵۹۰ تا ۵۹۶ دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. اگر قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ثابت بماند شاید قیمت های پیشنهادی صادراتی در آینده نزدیک تا ۵ دلار رشد داشته باشد.

در بازار داخلی اروپا میلگرد در ۵۵۶ یورو هر تن درب کارخانه در ثبات بود. در امریکا نیز میلگرد داخلی ۵۶۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه و بدون تغییر ماند.

ورق

هفته گذشته قیمت اغلب محصولات ورق در ترکیه نزولی بوده و تقاضا ضعیف بود. در بازار داخلی ترکیه قیمت ورق گرم ۵۷۰  تا ۵۸۰ دلار هر تن درب کارخانه بود و در ۵۶۰ دلار معامله شد. در بازار واردات نیز قیمت ورق گرم سی آی اس ۵۵۰ تا ۵۶۰  دلار هر تن سی اف آر ترکیه شنیده شد. ورق گرم صادراتی ترکیه ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن فوب می باشد ولی خریداران در ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار هر تن فوب درخواست خرید داده اند.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی چین ۵۴۵ دلار هر تن فوب و بازار آن در سکوت بود. قیمت های درخواستی خریداران ۵۳۵ تا ۵۴۰ دلار هر تن فوب شنیده شد.

اوایل هفته گذشته قیمت ورق گرم سی آی اس با ۱۰ دلار افت تا ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار هر تن فوب ثبت شد تا پایان هفته قیمت صادراتی به ۵۲۸ دلار هر تن فوب هم رسید.

در بازار داخلی امریکا ورق گرم کمی افت داشته ۶۱۲ دلار هر شورت تن درب کارخانه شد. در اروپا نیز ورق گرم ۵۴۰ یورو هر تن درب کارخانه و در ثبات بود.

بیلت 

ورق سیاه

ورق روغنی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها