دو ماهنامه

جدیدترین شماره دوماهنامه تخصصی پیام اقتصادی بورس کالا ویژه شهریور و مهر ماه و فصلنامه انگلیسی ویژه فصل تابستان ۹۶ منتشر شد و علاوه بر چاپ، به صورت الکترونیکی نیز بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در دهمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که به تفکیک بازارها و تالارهای معاملاتی فصل بندی شده است، علاوه بر پرداختن به آمارها و رویدادهای مهم ماه های اخیر در بورس کالا، دیدگاه چهره های مهم و مسوولان اقتصادی در خصوص بورس کالا مطرح شده است.

در ابتدای این شماره از ماهنامه، تقویم رویدادهای مرتبط با حوزه بورس کالا ورق خورده و مروری گذرا بر اتفاقات مهم این بازار صورت گرفته است. همچنین از زبان چهره ها سخنانی درباره بورس کالا و بازارهای مختلف آن و مباحث مربوط به حوزه تامین مالی در بازار سرمایه به ویژه از بستر بورس کالا منتشر شده است.

در این شماره، گفتگو با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون محصولات معدنی و مزایای بورس کالا برای شفافیت بازار فولاد را می خوانید و در "جاده بازارهای آتی با غلتک معاملات نقدی" با سخنانی از حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران همراه خواهید شد.

در ادامه، تحلیل کارشناسان از رکوردهای بورس کالا در سال گذشته را در ۶ سکانس می خوانید.

در بخش صنعتی و معدنی جدیدترین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا نیز به گفتگو با عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نشسته ایم تا چانه زنی منفی خارجی ها را در خرید سیمان مورد بررسی قرار دهیم.

لذت خودروسواری در بورس کالا نیز عنوان گزارشی است که عرضه خودروی دنا را از زوایای مختلف مورد توجه قرار داده است. در گزارشی دیگر با عنوان " ویراژ خودروسازان جنب بندر انزلی" به گفتگو با ۶ مقام مسئولپرداخته و موضوع ورود خودروهای تولیدی دو غول خودروساز به بورس کالا را از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار داده ایم.

همچنین در این شماره از نشریه، مصاحبه هایی از محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر پیرامون تامین مالی و مزایای عرضه محصولات مختلف در بورس کالا منتشر شده است.

"بهار محصولات پتروشیمی با رشد معاملات پلیمری و شیمیایی"، "تقسیم بندی محصولات پتروشیمی راهی برای آشنایی دقیق تر" و " ورود خریداران حقیقی به تالار پتروشیمی" عنوان گزارش هایی است که در بخش پتروشیمی این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا منتشر شده است.

در بخش کشاورزی نیز گزارشی مفصل از عرضه محصول پسته در بورس کالا  آمده و در گفتگویی با اکبر میرزاپور سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران به موضوع گواهی سپرده کالایی و عرضه زعفران در بورس کالا پرداخته ایم.

"تضمین گندم در بورس کالا"، "افزایش کیفیت در سایه انجام معاملات گندم در بورس کالا"، "ورود خرما به بورس" و "توسعه بخش کشاورزی با گواهی سپرده کالایی" عنوان گزارش هایی است که محصولات مختلف حوزه کشاورزی را زیر ذره بین گرفته است.

در بخش طلا و ارز نیز به عنوان بخش پایانی این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا، فرآیند یک کاسه شدن پول سرمایه گذاران در صندوق های طلایی را می خوانید. علاوه بر این، مدیر معاملات کالایی شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در گفتگوی خود با این نشریه، وضعیت معاملات آتی سکه، گواهی سپرده سکه طلا و بازار جهانی فلز زرد را مرود تحلیل قرار داده و از پالس مثبت صندوق های طلا به گواهی سپرده سکه سخن گفته است.

انتشار نهمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران

نهمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه تابستان ۱۳۹۶ علاوه بر چاپ، بصورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

 تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان بین المللی بورس کالای ایران و سرمایه گذاران خارجی، در دستور کار قرار گرفت و در شماره جدید این فصلنامه مطالبی چون یادداشت سردبیر، پیام مدیر عامل، اخبار عمومی، اخبار فعالیت های این بورس در فضای بین المللی و رویدادهای مرتبط با بخش کشاورزی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی، صنعتی معدنی و همچنین بررسی آمار معاملات در تابستان ۱۳۹۶ در این فصل منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، این شماره از فصلنامه به حضور وزیر دادگستری کشور در بورس کالا، امضای تفاهم نامه همکاری بورس کالای ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امضای توافقنامه بین نهادهای ناظر ایران و هند؛ پیگیری مبادله کالا با یونان از طریق ظرفیت بورس کالا، راه اندازی صندوق های پشتوانه طلا پرداخته است. از دیگر سو، امکان سنجی همکاری بورس کالای ایران و دیجی کالا برای تعریف بازارهای مشترک، فراهم شدن امکان حضور خریداران حقیقی به معاملات پتروشیمی بورس کالا، تکامل زنجیره‌ ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا، استقبال "آلومینیوم المهدی" به استفاده از گواهی سپرده کالایی و تامین مالی فولاد سازان با تبدیل موجودی انبارهایشان به اوراق بهادار از دیگر مطالبی است که در این فصلنامه منتشر شده است.

گفتنی است ، نهمین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا در ۷۲ صفحه و با بهره گیری از تلاش همکاران در اداره امور بین الملل این بورس منتشر شده و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذینفعان بورس کالای ایران ارسال شده است.

http://www.imereport.ir/d/2017/11/06/0/10275.pdf

http://www.imereport.ir/d/2017/11/06/0/10270.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها