طلا

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا به ۴ دلیل تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، فیل استریبل تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز در سخنانی تاکید کردقیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و تنش هاتی سیاسی بین المللی با رشد ۱۰ درصدی روبرو شده است ولی قیمت طلا تا پایان امسال به ۴ دلیل عمده با چالش های مهمی روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: نخستین دلیل آن است که انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر از قبل شده است. اکنون پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این مساله موجب جذابیت بیشتر دلار آمریکا برای سرمایه گذاران خواهد شد و تقاضا برای طلا را کاهش می دهد.

نظرسنجی تازه موسسه سی ام ئی گروپ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

استریبل در ادامه افزود: کاهش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افت تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است. تقاضای طلا تنها در صورتی با افزایش بیشتر روبرو خواهد شد که تنش ها بین ایران و آمریکا یا آمریکا و کره شمالی بار دیگر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: واردات طلا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند در ماه های اخیر با کاهش روبرو شده است. این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: چهارمین علت افت احتمالی قیمت طلا تا پایان امسال نیز بهبود اوضاع اقتصادی جهان به خصوص کشورهای صنعتی و توسعه یافته و رشد تقاضای فلزات صنعتی است. سرمایه گذاران ترجیخ می دهند در بازار فلزات صنعتی مثل نقره پلاتین و پالادیوم سرمایه گذاری کنند.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی ۱۲۶۰ و سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری در نوسان خواهد بود.

سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا ۱۲۶۸ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها تا ۱۲۶۰ دلار کاهش خواهد یافت.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس نیز تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در هفته آینده بین ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۵ دلار تثبیت خواهد شد.

منبع: سی ان بی سی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها