طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به شدت نسبت به روند قیمت جهانی طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نظرسنجی جدید  کیتکونیوز حاکی است که کارشناسان اقتصادی نتوانسته اند به روشنی درباره افزایش یا عدم تغییر قیمت طلا در روزهای آینده تصمیم گیری کنند. در این حال سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که ۸ نفر معادل ۴۲ درصد پیش بینی کرده اند قیمت طلا در روزهای آتی بدون تغییر خواهد بود. همین تعداد نیز به افزایش قیمت طلا رای داده اند و ۳ نفر دیگر معادل ۱۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

 ۷۲۶ نفر از سرمایه گذاران بین المللی نیز در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۴۲۵ نفر معادل ۵۹ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. ۲۰۶ نفر معادل ۲۸ درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا با کاهش همراه می شود و ۹۵ نفر معادل ۱۳ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته ۶۹ درصد کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای داده بودند و ۴۴ درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و ۶۳ درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش ارزش دلار می تواند طی روزهای آینده قیمت طلا را بار دیگر به ۱۲۸۵ دلار بازگرداند.

پیش بینی برخی کارشناسان اقتصادی این است که انتخاب جرومی پاول به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. پاول فردی متعادل بوده و سیاست های فعلی فدرال رزرو مبنی بر افزایش تدریجی نرخ بهره را ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر گمانه زنی های مربوط به سیاست های مالیاتی دولت ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

در حالی که ترامپ سفر آسیایی خود را آغاز کرده است، به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

منبع:کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها