• ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
  • کد خبر: 13670
قراضه

قیمت قراضه وارداتی در ترکیه با خبر معامله قراضه آمریکا در ترکیه بالاتر رفت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»​اخیرا یک محموله قراضه سنگین ۲۰-۸۰ آمریکا در ۳۰۹ دلار هر تن سی اف آر  و قراضه خرد شده در ۳۱۴ دلار هر تن سی اف آر نهایی شده است. در حالی که معامله قبلی قراضه سنگین در ۳۰۴ دلار نهایی شده بود.

حال قیمت پیشنهادی قراضه امریکا به ۳۱۰ دلار هر تن سی اف آر رسیده است. مذاکرات زیادی در جریان نیست ولی در آینده نزدیک انتظار می رود تعداد معامله ها بیشتر شود. کارخانه ها در ترکیه برای ماه دسامبر نیاز به خرید قراضه دارند.

افزایش کشورهای عرضه کننده بیلت به ترکیه

وضعیت بازار بیلت نیز نشان می دهد که اخیرا قیمت قراضه در ترکیه بالا رفته و قیمت میلگرد در ثبات بوده ولی عرضه کننده های داخلی و خارجی بیلت در این کشور تخفیف ها را بیشتر کردند. علاوه بر سی آی اس و ایران از چند کشور دیگر هم پیشنهاداتی در ترکیه مشاهده شده است.

در بازار واردات بیلت سی آی اس ۱۰ دلار از دست داده ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار هر تن سی اف آر حمل اوخر نوامبر و دسامبر شد. بیلت ایران هم ۴۹۰ دلار هر تن سی اف آر حمل نوامبر و بدون مشتری بود. از طرفی ترکیه یک محموله بیلت برزیل را در ۴۷۵ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرده البته این اطلاعات مورد تایید رسمی واقع نشده است.

بیلت حوزه جی سی سی نیز ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار هر تن فوب شنیده شده که معادل ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار هر تن سی اف آر است. البته بعید است به این زودی وارد بازار ترکیه شوند.

در کل فعالان بازار ترکیه برای آینده نزدیک افت قیمت بیلت را برآورد کرده اند تا با بازار قراضه به توازن برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها