1435184319-f3def4141ee16d28c15219e46e5d2297.jpgبا توجه به ریزش قیمت نفت و عدم اطمینان به آینده بازار محصولات پتروشیمی، امروز معاملات محصولات پتروشیمی در آرامش انجام شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رسول علی محمدی، مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه معتقد است؛ موجودی بازار پتروشیمی افزایش یافته و از این رو حجم معاملات در هفته جاری کاهش یافته است.

در همین حال امروز پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ تبریز از محصولات جذاب رینگ پتروشیمی بود، پی وی سی بندرامام و غدیر هم مورد توجه قرار داشتند و محصولات آف گرید نیز بیش از کالاهای دیگر خریدار داشتند.

به این ترتیب عرضه ۸۰۰ تنی پلی استایرن مقاوم تبریز بیش از ۳ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۳۲ تومان بود و معامله گران میانگین قیمت ۵ هزار و ۵۲۳ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

این در حالی است که برخی از محصولات مانند پلی اتیلن سنگین بادی ۰۰۳۵ بندرامام، پلی اتیلن سنگین EX۳ امیرکبیر، پلی اتیلن ترفتالات نساجی تندگویان ، پلی اتیلن سنگین تزریقی جم، پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰ امیرکبیر با استقبال کمی از سوی خریداران روبه رو شده و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد.

در همین حال نگرانی معامله گران از آینده بازار نفت و محصولات پتروشیمی سبب شده تا اکثر آنها برای ورود به معاملات سیاست صبر را در پیش بگیرند. این در حالی است که کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ در حال حاضر رکود و عدم نقدینگی در بازار پتروشیمی افزایش یافته است و این موضوع توانسته حجم معاملات را کاهش دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها