طلا

در هفته گذشته مارکت داخلی از شروع هفته با رشد قیمت ها مواجه بود، و مارکت جهانی اونس طلا در بازه قیمتی ۱۵ دلاری نوسان می داد اما در پایان هفته با قیمت های هفته گذشته قیمت خورد است که در شروع هفته کاهش قیمت را در مارکت داخلی ایجاد می کند.

تحلیل اونس طلا

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در نمودار روزانه اونس طلا شرایطی ایجاد شده است که دامنه نوسانی قیمت بین ۱۵ دلار است، در این هفته با چند سناریو همراه هستیم.

دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۲۸۵ الی ۱۲۹۰

دامنه مقاومتی اصلی ۱۳۰۰ الی ۱۳۰۶

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۲۶۶ الی ۱۲۶۰

دامنه حمایتی اصلی ۱۲۵۱ الی ۱۲۴۳

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: در صورتی که اونس طلا به بالای ۱۲۷۰ بازگردد و با شکست دامنه مقاومتی نزدیکی که در محدوده ۱۲۸۵ قرار دارد موجب افزایش به سمت ۱۲۹۷ - ۱۳۰۰ - ۱۳۰۶ دلار می شود.

سناریو کاهشی: در صورتی که این کاهش در دامنه ۱۲۶۶ الی ۱۲۶۰ دلار احتمال کاهش وجود دارد و با شکست آن دامنه اونس طلا با کاهش قیمت به سمت ۱۲۵۵ - ۱۲۵۱ - ۱۲۴۳ دلار وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: چنانچه قیمت به دامنه حمایتی ۱۲۶۶ الی ۱۲۶۰ دلار کاهش پیدا کند بهترین منطقه خریدار را رویت کرده است که خریدار با عدم شکست آن دامنه دستورات خرید خود را بارگذاری می کند که این برگشت اهدافی شامل ۱۲۷۰ - ۱۲۷۵ - ۱۲۸۰  -۱۲۸۵ دلار و پس از شکست دامنه مقاومتی نزدیک به سمت مقاومت اصلی حرکت می کند.

حالت دوم: چنانچه قیمت با شکست دامنه حمایتی ۱۲۶۰ دلار مواجه باشد کاهش قیمت به سمت حمایت اصلی فراهم می شود. و با تشکیل سناریو کاهشی و قرار گیری در دامنه ۱۲۵۱ الی ۱۲۴۳ دلار سناریو برگشتی به اهداف ۱۲۶۰ - ۱۲۷۰ - ۱۲۸۰ الی ۱۲۸۵ دلار وجود دارد.

حالت سوم: چنانچه قیمت با سناریو افزایشی در دامنه ۱۳۰۰ قرار گیرد با عدم شکست دامنه مقاومتی ۱۳۰۶ موجب برگشت قیمت خواهد شد و این برگشت اهدافی شامل ۱۲۹۰ - ۱۲۸۵ الی ۱۲۸۰ دلار را دارد.

تحلیل آبشده طلا نقدی

در این نمودار قیمت با رویت حمایت ۵۲۵ هزار تومان خود با افزایش به سمت مقاومت ۵۴۰ هزار تومان مواجه بوده است و در حال حاضر در دامنه قیمتی ۵۳۷ هزار تومان در نوسان است. و در این نماد در هفته جاری قیمت در محدوده ۵۴۰ هزار تومان و ۵۳۰ الی ۵۲۵ هزار تومان در نوسان است.و در صورت شکست این حمایت مقاومت می تواند به نوسان بیشتری موجب شود.

دامنه مقاومتی نزدیک: ۵۴۶ الی ۵۴۰ هزار تومان

دامنه مقاومتی اصلی ۵۵۵ الی ۵۵۰ هزار تومان

دامنه حمایتی نزدیک: ۵۳۰ الی ۵۲۵ هزار تومان

دامنه حمایتی اصلی ۵۲۱ الی ۵۱۷ هزار تومان

سناریوهای احتمالی ابشده طلا نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت در بالای ۵۴۰ هزار تومان قرار گیرد افزایش قیمت را به سمت ۵۴۵ - ۵۵۰ - ۵۵۴ هزار تومان را ایفا می کند.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت در زیر ۵۴۰ هزار تومان پایدار باشد سبب کاهش قیمت خواهد شد و با قرار گیری در زیر ۵۳۵ هزار تومان احتمال کاهش بیشتر به سمت ۵۳۰ و ۵۲۵ هزار تومان وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: قرار گیری قیمت پس از به هدف نشستن سناریو کاهشی در محدوده ۵۳۰ الی ۵۲۵ هزار تومان احتمال برگشت با عدم شکست ۵۲۵ هزار تومان وجود دارد که اهداف شامل ۵۳۵ و ۵۴۰ هزار تومان است.

حالت دوم: چناچه بتواند با سناریو افزایشی به دامنه ۵۵۰ و ۵۵۴ دست پیدا کند با عدم شکست آن دامنه احتمال برگشت به سمت ۵۴۵ - ۵۴۰ و ۵۳۵ هزار تومان وجود دارد.

تحلیل آبشده طلا شنبه ای

در این نمودار قیمت با رویت حمایت ۵۳۹ هزار تومان خود با افزایش به سمت مقاومت ۵۵۰ هزار تومان مواجه بوده است و در حال حاضر در دامنه قیمتی ۵۴۷ هزار تومان در نوسان است. و در این نماد در هفته جاری قیمت در محدوده ۵۵۰ هزار تومان و ۵۴۵ الی ۵۴۰ هزار تومان در نوسان است.و در صورت شکست این حمایت مقاومت می تواند به نوسان بیشتری موجب شود.

دامنه مقاومتی نزدیک: ۵۵۰ الی ۵۴۷ هزار تومان

دامنه مقاومتی اصلی ۵۵۳ الی ۵۵۵ هزار تومان

دامنه حمایتی نزدیک:۵۴۱ الی ۵۳۸ هزار تومان

دامنه حمایتی اصلی ۵۳۵ الی ۵۳۰ هزار تومان

سناریوهای احتمالی ابشده طلاشنبه ای در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت در بالای ۵۵۰ هزار تومان قرار گیرد افزایش قیمت را به سمت ۵۵۰ - ۵۵۴ هزار تومان را ایفا می کند.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت در زیر ۵۴۸ هزار تومان پایدار باشد سبب کاهش قیمت خواهد شد و با قرار گیری در زیر ۵۴۵ هزار تومان احتمال کاهش بیشتر به سمت ۵۴۱ و ۵۳۸ هزار تومان وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: قرار گیری قیمت پس از به هدف نشستن سناریو کاهشی در محدوده ۵۳۵ الی ۵۳۰ هزار تومان احتمال برگشت با عدم شکست ۵۳۰ هزار تومان وجود دارد که اهداف شامل ۵۳۸ - ۵۴۱ و ۵۴۵ هزار تومان است.

حالت دوم: چناچه بتواند با سناریو افزایشی به دامنه ۵۵۰ و ۵۵۴ دست پیدا کند با عدم شکست آن دامنه احتمال برگشت به سمت ۵۴۵ - ۵۴۰ و ۵۳۵ هزار تومان وجود دارد.

تحلیل سکه نقدی

در نمودار سکه نقدی قیمت در دامنه مقاومتی خود قرار گرفته است که اجازه افزایش بیشتر را به قیمت نداده است، این لایه مقاومتی یک ساختار برگشتی را ایفا می کند و با عدم شکست آن قیمت با کاهش روبرو است.

دامنه مقاومتی نزدیک: ۱۳۲۲۰۰۰ الی ۱۳۱۷۰۰۰

دامنه مقاومتی اصلی ۱۳۲۴۰۰۰

دامنه حمایتی نزدیک: ۱۳۰۶۰۰۰ الی ۱۳۰۱۰۰۰

دامنه حمایتی اصلی ۱۲۹۷۰۰۰ الی ۱۲۹۰۰۰۰

سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه قیمت در بالای حمایت ۱۳۱۱۰۰۰ قرار داشته باشد تمایلات صعودی همچنان برقرار خواهد بود و قیمت در دامنه ۱۳۱۱۰۰۰ الی ۱۳۲۴۰۰۰ نوسان می دهد و با شکست ۱۳۲۴۰۰۰ به هدف ۱۳۳۳۰۰۰ نزدیک می شود.

سناریو کاهشی:با شکست حمایت ۱۳۱۱۰۰۰ و عدم شکست مقاومت اصلی قیمت به سمت ۱۳۰۶۰۰۰ - ۱۳۰۱۰۰۰ حرکت می کند. و کاهش بیشتر با شکست حمایت ۱۳۰۱۰۰۰ امکانپذیر خواهد بود و اهداف این شکست شامل ۱۲۹۷۰۰۰ - ۱۲۹۲۰۰۰ و ۱۲۹۰۰۰۰ است.

شایان ذکر است که شکست حمایت اصلی ۱۲۹۰۰۰۰ قیمت را به سمت ۱۲۸۲۰۰۰ - ۱۲۷۰۰۰۰ هدایت می کند.

سناریوهای برگشتی

حالت اول:چنانچه قیمت با شکست حمایت ۱۳۱۱۰۰۰ بتواند کاهش پیدا کند در هفته جاری می تواند در دو دامنه مورد برگشت قرار گیرد و سپس با افزایش روبرو باشد؛ دامنه اول در محدوده  ۱۳۰۶۰۰۰ الی ۱۳۰۱۰۰۰ که حمایت نزدیک فعلی است مورد برگشت قرار می گیرد و با عدم شکست این لایه حمایت قیمت به سمت ۱۳۱۱۰۰۰ - ۱۳۱۷۰۰۰ - ۱۳۲۲۰۰۰ باز خواهد گشت.

حالت دوم: چنانچه قیمت دامنه حمایتی  ۱۳۰۶۰۰۰ الی ۱۳۰۱۰۰۰ را از دست دهد قیمت تا محدوده ۱۲۹۷۰۰۰ الی ۱۲۹۰۰۰۰ کاهش پیدا می کند و سپس با سناریو برگشتی در آن دامنه مورد برگشت با عدم شکست آن وجود دارد و اهداف این سناریو شامل ۱۳۰۱۰۰۰ - ۱۳۰۶۰۰۰ - ۱۳۱۱۰۰۰ - ۱۳۱۷۰۰۰ و ۱۳۲۴۰۰۰ است.

حالت سوم: در صورتی که سکه نقدی در هفته جاری با افزایش روبرو باشد قرار گیری قیمت در محدوده ۱۳۲۲۰۰۰ الی ۱۳۲۴۰۰۰ باز هم احتمال برگشت برای فروشندگان میسر است که با ریسک پذیری بالاتر قیمت بتواند با عدم شکست دامنه مقاومتی کاهش پیدا کند و اهداف شامل ۱۳۲۰۰۰۰ -۱۳۱۷۰۰۰ - ۱۳۱۱۰۰۰ - ۱۳۰۶۰۰۰ - ۱۳۰۱۰۰۰ است.

منبع:طلاچارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها