• ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
  • کد خبر: 13613
طلا

قیمت طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی در آستانه انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار بیانیه نشست دو روزه فدرال رزروآمریکا هستند، تقویت ارزش دلار در بازارهای بین المللی موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۶۹ دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با رشد ۰.۱ درصدی روبرو شده است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص اعتماد  مصرف کننده در اقتصادآمریکا طی ماه اکتبر به بالاترین سطح خود در ۱۷ سال اخیر رسیده است.

بهبود این شاخص می تواند نشانگر رونق فعالیت های اقتصادی در آمریکا باشد. هزینه های مصرفی بخش خصوصی حدود دو سوم اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد. بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است عصر امروز منتشر شود.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر معرفی رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا هستند که احتمالا فردا پنجشنبه از سوی ترامپ اعلام خواهد شد.

نشست مهم بانک مرکزی انگلیس نیز قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود. در تازه ترین حمله تروریستی در شهر نیویورک یک دستگاه کامیون به حمله به عابران پیاده موجب مرگ ۸ نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شده است.

یک مقام ارشد وزارت حارجه آمریکا نیز تاکید کرده است که واشنگتن در حال دنبال کردن دیپلماسی مستقیم در قبال کره شمالی است. این بر خلاف اظهارات تند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است که بارها کره شمالی را تهدید به اقدام نظامی کرده است.

طلا ماه اکتبر را در حالی به پایان رساند که در این مدت با افت ۱.۱ درصدی قیمت روبرو شده است.

کارلس پوگدمونت رهبر برکنار شده کاتالونیا سرانجام با درخواست د ولت مرکزی اسپانیا برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرده ولی گفته است که تلاش برای استقلال این منطقه ادامه خواهد یافت.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهرهبانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود. آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا قرار است جمعه منتشر شود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها