یزدان سیف

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: طی سال جاری حدود ٨ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و تاکنون ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»یزدان سیف در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: طی سال جاری حدود ٨ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و تاکنون ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۴۰ هزار تن گندم صادراتی فروش رفته است، تصریح کرد: از این میزان ۳۰۰ هزار تن به مشتقات تبدیل و در ۶ ماهه نخست سال جاری صادر شده است.

سیف با ابراز تاسف از اینکه دوران طلایی حمایت از تولید در دولت نهم و دهم از بین رفته است، افزود: در دولت نهم و دهم که گندم با قیمت ۴۳۰ دلار خریداری می شد به تولید داخل توجهی نشد، این در حالی است که توجه به این حوزه در دولت یازدهم و دوازدهم در شرایطی صورت می گیرد که دولت تحت شدیدترین فشار ها قرار دارد و قیمت جهانی گندم ۲۴۰ دلار است.

وی تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی شکر در سال قبل و پیش بینی تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تنی این محصول در سال جاری را نشانه تلاش بی وقفه و توجه دولت به تولید دانست و نقش رسانه ها را برای آگاهی بخشی به مردم موثر توصیف کرد.

منبع:ایانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها